Umiejętność pisania tekstów wśród studentów jako czynnik wzmacniający markę przedsiębiorstwa

Autor

  • Jaana Kivivuori Uniwersytet Nauk Stosowanych w Turku
  • Riikka Sandberg Uniwersytet Nauk Stosowanych w Turku

Słowa kluczowe:

relacje międzynarodowe, komunikacja, kompetencja, wykorzystanie wiedzy, nauka poprzez praktykę

Abstrakt

Celem artykułu jest wskazanie trudności, z jakimi borykają się studenci podczas pisania tekstów w życiu zawodowym. Artykuł bazuje na wynikach składającej się z pięciu pytań ankiety przeprowadzonej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Turku oraz na analizie rezultatów kursu pisania. Wyniki ankiety wskazują, że studenci mają trudności z rozróżnieniem różnych typów tekstu. Znają gatunki literackie i teksty, które przygotowuje się w czasie studiów, takie jak raporty oraz wpisy na blogach. Studenci zauważyli, że umiejętność pisania jest im potrzebna, potwierdzili jednak, że mają trudności z przygotowywaniem różnych rodzajów tekstów. Niewielu zdawało sobie sprawę z konieczności przygotowywania wielu typów pism w pracy zawodowej. Największe problemy dotyczyły braku precyzji, niepełnych informacji, niespójności stylistycznej i uwzględniania docelowego odbiorcy. Wielu studentom brakuje umiejętności planowania, pisania oraz redakcji. Poprawy wymaga styl i świadomość różnych rodzajów tekstów, a także umiejętność krytycznej analizy źródeł. Dyskusje przeprowadzone w oparciu o kolejne wersje tekstów pomogły studentom odnaleźć swój osobisty głos jako autorów, który, jeśli pokrywa się z wartościami przedsiębiorstwa, mógłby przyczynić się do wzmocnienia jego marki.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Ahola J., 2017, Brändi, haluatko olla mukana kaunokirjallisessa markkinoinnissa?, http://jukkaa-hola.fi/sisaltomarkkinointi-ja-brandiromaani/ [access: 10.06.2018].

Beard A., 2017, Life’s work: An interview with Mike Krzyzewski, Harvard Business Review, https://hbr.org/2017/03/mike-krzyzewski [access: 09.06.2018].

Celia, 2018, Lukivaikeus on yleistä, https://www.lukihairio.fi/lukivaikeus/lukivaikeus-on-yle-inen-ominaisuus/ [access: 11.06.2018].

Harjunen E., Rautopuro J., 2015, Thinking about language use and language thinking: Learning outcomes in mother tongue and literature at the end of basic education in 2014, https://karvi.fi/publication/thinking-about-language-use-and-language-thinking/ [access: 14.02.2018].

Kilpinen P., 2008, Liekeissä. Miten johtaja inspiroi ihmiset syttymään muutokselle, Jyväskylä, Ajatus Kirjat.

Kniivilä S., Lindblom-Ylänne S., Mäntynen A., 2017, Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen, Gaudeamus, Helsinki.

Leino K., Torvelainen P., 2011, Kirjoittamisen taito on asiantuntijan avaintaitoja, Kasvatus: Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja, vol. 42.

Mickwitz A., 2013, Skriva och plagas – hur kan man som lärare i skrivande stöda studenterna?, [in:] Muuttuva Kielikeskus. Sprakcentrum i förändring. Language Centre in Change, eds. M. Ma- tilainen, R. Siddall, J. Vaattovaara, University of Helsinki, Helsinki.

Mickwitz A., 2017, “Mer handledning och feedback hade varit bra.” En studie om studenternas självreglering pa en kurs i skrivande enligt modellen för självständigt lärande, Högre utbild- ning, vol. 7, no. 1.

OECD, 2015, Pisa 2015 results. Excellence and equity in education, vol. 1, http://www.oecd-ili- brary.org/education/pisa-2015-results-volume-i/summary/english_bc6256e2-en [access: 14.02.2017].

Reid G., 2016, Dyslexia: A practitioner’s handbook, John Wiley & Sons, Inc., Chichester.

Seppänen L., 2015, Vitosen kirjoittajat: Diskurssikompetenssit yhdeksäsluokkalaisten heikoissa kirjoitelmissa, https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/157389/vitosenk.pdf?sequence=1&isAllowed=y [access: 14.02.2018].

Solin A., 2001, Tracing texts: Intertextuality in environmental discourse, Department of English, University of Helsinki, Helsinki.

Simkin M., 2012, Student perceptions of their writing skills: Myth and reality, Journal of Business and Management, vol. 18, no. 1.

Vilkka H., 2015, Tutki ja kehitä, PS-kustannus, Jyväskylä.

XAMK, 2018, KILKAS – Competitiveness and growth in promoting the employment of foreign UAS students, https://www.xamk.fi/en/research-and-development/kilkas-competitiveness- and-growth-in-promoting-the-employment-of-foreign-uas-students/#/0 [access: 10.06.2018].

Opublikowane

2018-12-20

Jak cytować

Kivivuori, J., & Sandberg, R. . (2018). Umiejętność pisania tekstów wśród studentów jako czynnik wzmacniający markę przedsiębiorstwa. International Business and Global Economy, 37, 386–398. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/IBage/article/view/7384

Numer

Dział

Artykuły