Nowoczesne metody zarządzania w budowie wartości przedsiębiorstwa globalnego

Autor

  • Jerzy Wąchol AGH Akademia Górniczo-Hutnicza

Słowa kluczowe:

zarządzanie procesowe, nowoczesne metody zarządzania, wartość przedsiębiorstwa, globalizacja, rozwój zrównoważony i trwały, nadzór korporacyjny

Abstrakt

W opracowaniu zaprezentowano ewolucję organizacji procesowej i zarządzania procesowego, oraz podejścia procesowego, wraz z klasycznymi, współczesnymi i nowoczesnymi koncepcjami zarządzania, dla budowy wartości przedsiębiorstwa globalnego. Przedstawiono zalety i wady tej formy organizacyjnej. Zaakcentowano umiejętne wybranie i zastosowanie jej, razem z wybranymi metodami zarządzania w danej sytuacji. W opracowaniu przedstawiono aspekty współczesnej gospodarki globalnej, nowoczesnych technologii, zwłaszcza informatycznych, oraz potrzeb klienta, które w XXI wieku wymuszają zmiany w zarządzaniu, także w kierunku zarządzania procesowego. Na podstawie zebranych danych statystycznych, obserwacji i literatury wyciągnięto wnioski dotyczące zastosowania zarządzania procesowego, dla kreowania wartości przedsiębiorstwa globalnego, uwzględniając również rozwój zrównoważony i trwały.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Literatura

Abramowicz W. (2008), Filtrowanie informacji, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.

Bitkowska A. (2013), Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Difin, Warszawa.

Bitkowska A., Weiss E. (2015), Wybrane koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem. Teoria i praktyka, Wydawnictwo VIZJA PRESS & IT, Warszawa.

Borowiecki R. (2010), Analiza i diagnostyka ekonomiczna w zarządzaniu procesem zmian w przedsiębiorstwie, w: R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Współczesne problemy analizy ekonomicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.

Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.

Clayton M. (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadanie, Wydawnictwo Samo Sedno Edgard, Warszawa.

Czekaj J. (2009), Zarządzanie procesami biznesowymi. Aspekt metodyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.

Eurostat, http://ec.europa.eu/eurostat/web/main/home, dostęp: 02.2018.

Goodwin P., Wright G. (2007), Analiza decyzji, Wolter Kluwer, Warszawa.

Grajewski P. (2007), Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.

Gregorczyk S., Ogonek K. (2007), Uwarunkowania strategiczne zarządzania procesowego, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy”, nr 82, SGH, Warszawa.

Harmon P., Wolf C. (2014), The State of Business Process Management 2014. A BP Trends Report, http://www.bptrends.com/bpt/wp-content/uploads/BPTrends-State-of-BPM-Survey-Report.pdf, dostęp: 15.11.2017.

Harrington H.J. (1991), Business Process Improvement. The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity and Competitiveness, Mc Grraw-Hill, New York.

Jashapara A. (2004), Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.

Kalinowski B. (2015), Wpływ dojrzałości procesowej na efektywność organizacji, „Marketing i Rynek”, nr 5.

Kapferer J.N. (2012), The new strategic brand management advanced insights and strategic thinking, fifth edition, KoganPage, London.

Kunasz M. (2010), Zarządzanie procesami, VOLUMINA.PL, Szczecin.

Kwiatkowska A.M. (2007), Systemy wspomagania wiedzy. Jak korzystać z wiedzy i informacji w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

McNeil A.J., Frey R., Embrechts P. (2015), Quantitative risk management, concepts, techniques and tools, Princeton University Press, New Jersey.

Nadolna M., Skowronek-Mielczarek A. (2014), Zarządzanie procesami, a nowoczesne przedsiębiorstwa medialne, CeDeWu, Warszawa.

Pawełoszek-Korek I. (2009), Technologie mobilne w dostarczaniu wiedzy, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.

Peszko A. (2002), Podstawy Zarządzania Organizacjami, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Kraków.

Postuła I. (2013), Nadzór korporacyjny w spółkach Skarbu Państwa, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Suszyński C. (2007), Przedsiębiorstwo. Wartość. Zarządzanie, PWE, Warszawa.

Wąchol J. (2017), Zarządzanie procesowe w gospodarce globalnej, a inne elementy zarządzania, w: P. Zwiech (red.), Zarządzanie procesowe w studiach przypadków, Seria Zarządzanie procesami w teorii i praktyce, nr 8, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

World Factbook, CIA USA, ww.cia.gov luty 2018 r., dostęp: 02.2018.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-17

Jak cytować

Wąchol, J. (2018). Nowoczesne metody zarządzania w budowie wartości przedsiębiorstwa globalnego. Zarządzanie I Finanse, 16(4.2), 223–234. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/7567

Numer

Dział

Artykuły