Zaawansowane technologie informacyjne wspomagające nawiązywanie kontaktów z klientem

Autor

  • Kamila Charciarek Politechnika Częstochowska
  • Mariusz Pudło Politechnika Częstochowska

Słowa kluczowe:

innowacyjność przedsiębiorstw, zarządzanie procesowe, zarządzanie relacjami z klientem

Abstrakt

W niniejszym opracowaniu poruszono tematykę dotyczącą szeroko pojętej reorganizacji procesów realizowanych w przedsiębiorstwach różnych sektorów gospodarki. Z uwagi na rosnącą świadomość konsumentów, a tym samym zmienność preferencji i upodobań w odniesieniu do sposobu wykorzystania produktów lub usług, wprowadzenie zmian w dotychczasowej działalności podmiotów gospodarczych stanowi o ich konkurencyjności oraz sukcesywnym rozwoju. Celem opracowania było określenie poziomu wiedzy i świadomości klientów w aspekcie wykorzystania zaawansowanych technologii informacyjnych w polskich przedsiębiorstwach oraz ich roli w zwiększaniu jakości wyprodukowanych produktów lub usług. Ponadto zaprezentowano wyniki badań ankietowych, których realizacja w grupie losowo wybranych respondentów pozwoliła na potwierdzenie zasadności prowadzonych przedsięwzięć inwestycyjnych w polskich przedsiębiorstwach z punktu widzenia klientów. Elementem niniejszych badań było również określenie stopnia zainteresowania zaawansowanymi technologiami w poszczególnych grupach wiekowych konsumentów, posiadających zróżnicowane wykształcenie.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Andruszkiewicz K. (2015), Marketingowe kierunki rozwoju polskich przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu”, nr 41, t. 2.

Chomiak-Orsa I. (2013), Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Danielak W., Mierzwa D., Bartczak K. (2017), Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce. Szanse i zagrożenia rynkowe, Wydawnictwo Exante, Wrocław.

Dobiegała-Korona B. (2012), Nowa Rola Marketingu w Budowie Wartości Przedsiębiorstwa, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 2, SGH, Warszawa.

Markiewicz J. (2014), Nowa rola klienta w procesie tworzenia wartości, „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie”, nr 2.

Moczulska M., Stankiewicz J. (2016), Interakcje społeczne sprzyjające zaangażowaniu pracowników w organizacji – założenia w świetle teorii organizacji i zarządzania, „Nauki o Zarządzaniu”, nr 2 (27).

Piwoni-Krzeszowska E. (2014), Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami – aspekt procesu tworzenia wartości, „Nauki o Zarządzaniu”, nr 1 (18).

Porter P.H., Kramer M.R. (2011), Creating Shared Value. How to Reinvent Capitalism and Unleash a Wave of Innovation and Growth, „Harvard Business Review”, Vol. 89, No. 1–2.

Raport Smart Industry Polska 2018. Innowacyjność w sektorze mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce (2018), Warszawa.

Stańczyk-Hugiet E. (2012), Niematerialne zasoby sieci międzyorganizacyjnych, w: J. Niemczyk, E. Stańczyk-Hugiet, B. Jasiński (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.

Żak K. (2012,) Zaufanie i zaangażowanie jako determinanty budowania wartości klienta oraz wartości przedsiębiorstwa, w: „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 736, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia”, nr 55.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-04

Jak cytować

Charciarek, K., & Pudło, M. (2019). Zaawansowane technologie informacyjne wspomagające nawiązywanie kontaktów z klientem. Zarządzanie I Finanse, 17(1.1), 167–177. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/8937

Numer

Dział

Artykuły