Skazane na sukces? Parametry sukcesu publicznych instytucji kultury

Autor

  • Łukasz Gaweł Uniwersytet Jagielloński

Słowa kluczowe:

sukces, publiczna instytucja kultury, sprawność i skuteczność zarządzania

Abstrakt

Artykuł omawia problem definiowania parametrów sukcesu dla publicznych instytucji kultury. Wciąż nierozstrzygniętym problemem pozostaje znalezienie równowagi pomiędzy wymiarem działalności misyjnej takich organizacji, a kluczowymi dla zarządzania kryteriami sprawności i skuteczności. W tym kontekście istotna jest również refleksja na temat tego, które elementy kultury organizacyjnej z sektora komercyjnego powinny być przenoszone do sektora publicznego oraz rola dyrektora i organizatora w kontekście przeprowadzanej zmiany tego obszaru.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Black G. (2012),Transforming Museums in the Twenty-First Century, Routledge, London and New York.

Drucker P.F. (2000), Zarządzanie w XXI wieku, Muza, Warszawa.

Gaweł Ł. (2015), Poszukując człowieka – o wartościach w świecie zarządzania, w: B. Nierenberg, R. Batko, Ł. Sułkowski (red.), Zarządzanie humanistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Ilczuk D. (2012), Ekonomika kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Iwaszkiewicz M. (2008), Uwarunkowania i odrębności w zarządzaniu podmiotami na rynku kultury, „Zarządzanie w Kulturze”, nr 9.

Matt G. (2006), Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, Fundacja Aletheia, Warszawa.

Montias J.M. (1995), Are museums betraying the public’s trust?, „Journal of Cultural Economics”, Vol. 19, No. 1.

Murzyn-Kupisz M. (2016), Instytucje muzealne z perspektywy ekonomii kultury, Universitas, Kraków.

Orlik J. (2009), Instytucja kultury jako ameba, w: J. Sójka, P. Kieliszewski, P. Landsberg, M. Poprawski (red.), Instytucje w czasach kryzysu, Wydawnictwo Bogucki, Poznań.

Shearing P. (2011), Głosy w dyskusji, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia Muzeum, Universitas, Kraków.

Suchan J. (2011), Ekonomia i muzeum. (Nie)bezpieczne związki, w: D. Folga-Januszewska, B. Gutowski (red.), Ekonomia muzeum, Universitas, Kraków.

Throsby D. (2010), Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.

Ustawa z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach, Dz. U. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-05

Jak cytować

Gaweł, Łukasz. (2018). Skazane na sukces? Parametry sukcesu publicznych instytucji kultury. Zarządzanie I Finanse, 16(1.1), 27–35. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/9020

Numer

Dział

Artykuły