Wpływ turystyki na gospodarkę Hiszpanii

Autor

  • Katarzyna Wysocka Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Słowa kluczowe:

turystyka, Hiszpania, turysta

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest ukazanie wpływu turystyki na gospodarkę hiszpańską. Metodą badawczą jest analiza dostępnych danych statystycznych zgromadzonych przez różne organizacje i instytucje, m.in. OECD, UNWTO oraz Unię Europejską. Artykuł opiera się na pozycjach literaturowych polskich autorów oraz czasopismach i publikacjach hiszpańskojęzycznych. Podstawa teoretyczna pracy ułatwia analizę gromadzonych danych empirycznych. W artykule przedstawiono zależność pomiędzy turystyką a rozwojem gospodarczym Hiszpanii. To zbiór najważniejszych informacji o sytuacji gospodarczej największego kraju Półwyspu Iberyjskiego. Zgromadzone zostały najaktualniejsze dane statystyczne, które pozwalają oceniać sytuację omawianej gospodarki. Warto wspomnieć, iż Hiszpania jako wiodący obszar recepcji turystycznej nieustannie poszukuje innowacji przyciągających turystów. Życie zawodowe wielu Hiszpanów zależy głównie od rozwoju turystyki, dlatego też dążą oni do sprostania oczekiwaniom najbardziej wymagających gości z całego świata.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Bernaś B., 2015, Finanse turystyki zagranicznej, CeDeWu, Warszawa.

El País, 2017, Así viaja el turista espanol: visita otros lugares de Espana y gasta sobre todo en bares, https://elpais.com/economia/2017/03/28/actualidad/1490692928_042671.html [dostęp: 13.11.2019].

El Economista, 2019, Dónde viajan los espanoles? Andalucía, Cataluna y la Comunidad Valenciana, los destinos preferidos, https://www.eleconomista.es/economia/noticias/10120761/10/19/Los-espanoles-viajaron-menos-entre-abril-y-junio-pero-gastaron-un-3-mas-con-11430-millones.html [dostęp: 24.11.2019].

Gołembski G., 2009, Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Koliba A., 1997, Hiszpania, [w:] J. Warszyńska, Geografia turystyczna świata cz. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kurek W., 2012, Regiony turystyczne świata. cz. 1., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Maik W., 1999, ABC OEWIAT, Europa II, Wydawnictwo Kurpisz SA, Poznań.

OECD, 2018, Tourism Trends and Policies 2018, https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/tour-2018-en.pdf?expires=1574255595&id=id&accname=guest&checksum=C61D5E3AC4B0E56253A27DD3C431F822 [dostęp: 20.11.2019].

Thinktur, 2019, http://www.thinktur.org/media/TENDENCIAS.pdf [dostęp: 10.11.2019].

Trading Economics, 2019, https://pl.tradingeconomics.com/spain/gdp-per-capita [dostęp: 13.11.2019].

UNWTO, 2017, https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029 [dostęp: 13.11.2019].

UNWTO, 2018, European Union TourismTrends, https://www.e-unwto.org/doi/book/ 10.18111/9789284419470 [dostęp: 24.11.2019].

Pobrania

Opublikowane

2019-12-20

Jak cytować

Wysocka, K. (2019). Wpływ turystyki na gospodarkę Hiszpanii. International Business and Global Economy, 38, 149–161. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/IBage/article/view/8246

Numer

Dział

Artykuły