New Product Development vs. Diffusion of Innovations

Authors

  • Anna Dziadkiewicz University of Gdansk

Keywords:

New Product Development process, empowerment, diffusion of innovations, innovation

Abstract

New product development is very challenging. It leads not only to sudden success and profits’ achievement on the market, but has a direct impact on long-lasting corporate existence. The aim of this review article is to present benefits of the NPD process with respect to empowerment and the role of diffusion of innovations, which may profoundly affect the process of NPD.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alesina A., Perotti R. (1996), Income Distribution, Political Instability and Investment, „European Economic Review”, Vol. 40, No. 6.

Begg D., Fischer S., Dornbusch R. (2003), Makroekonomia, PWE, Warszawa.

Bloom N., Bond S., Van Reenen J. (2007), Uncertainty and Investment Dynamics, „Review of Economic Studies”, Vol. 74, No. 2.

Brady M.K., Cronin J.J. Jr. (2001), Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality: A Hierarchical Approach, „Journal of Marketing”, Vol. 65, No. 3.

Brzeziński M. (2001), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa.

Conger J.A., Kanungo R.N. (1988), The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice, „Academy of Management Review”, Vol. 13, No. 3.

Dutta S., Lanvin B. (2013), The Global Innovation Index 2013: The Local Dynamics of Innovation, Geneva, Ithaca i Fontainebleau: Cornell University, INSEAD, the World Intellectual Property Organization.

Dziadkiewicz A. (2017), Personalizacja a kastomizacja w marketingu, „Zarządzanie i Finanse”, nr 1.

Dziadkiewicz A. (2017), Projektowanie modeli biznesowych dla ekonomii cyrkularnej według podejścia design management jako strategia na przyspieszony rozwój gospodarczy i wzrost konkurencyjności regionów UE, „Marketing i Rynek”, nr 10.

Dziadkiewicz A., Nieżurawska J. (2017), Świadomość ekonomii cyrkularnej Pokolenia Y jako czynnik przyspieszonego rozwoju gospodarczego regionu, „Marketing i Rynek”, nr 10.

Fuchs Ch., Schreier M. (2011), Customer Empowerment in New Product Development, „Journal of Product Innovation Management”, Vol. 28, No. 1.

Goliński M. (2012), Zarządzanie nowym produktem, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.

Grandys E. (2010), Innowacyjna metoda zarządzania procesem kreowania produktu o krótkim cyklu życia, w: J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem: kreowanie produktu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.

Gulen H., Ion M. (2016), Policy Uncertainty and Corporate Investment, „Review of Financial Studies”, Vol. 29, No. 3.

Julio B., Yook Y. (2016), Policy Uncertainty, Irreversibility, and Cross-Border Flows of Capital, „Journal of International Economics”, Vol. 103, November.

Klincewicz K. (2011), Dyfuzja innowacji – jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Lok J.Ch. (2018), Artificial Intelligence and Consumer Behaviour Relationship, CreateSpace Independent Publishing Platform, Colorado.

Pauly M. (2013), Threadless: Customer Empowerment In New Product Development, https://prescouter.com/2013/08/threadless-customer-empowerment-in-new-product-development, dostęp: 12.04.2018.

Pomykalski A. (2001), Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.

Ragatz G.L., Handfield R.B. (2003), Success Factors for Integrating Suppliers into New Product Development, „Journal of Product Innovation Management”, Vol. 14, No. 3.

Raymond E.S. (2001), The Cathedral & the Bazaar: Musings on Linux and Open Source by an Accidental Revolutionary, MA: O’Reilly, Cambridge.

Rogers E.M. (2003), Diffusion of innovations, New York, Free Press.

Sanger M.B., Levin M.A. (1992), Using Old Stuff in New Ways: Innovation as a Case of Evolutionary Tinkering, „Journal of Policy Analysis and Management”, Vol. 11, No. 1.

Published

2018-11-21

How to Cite

Dziadkiewicz, A. (2018). New Product Development vs. Diffusion of Innovations. Zarządzanie I Finanse, 16(3.3), 109–120. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/7661

Issue

Section

Artykuły