Koncepcja rozwoju nowego produktu a dyfuzja innowacji
Słowa kluczowe:
koncepcja rozwoju nowego produktu, empowerment, dyfuzja innowacji, innowacjaAbstrakt
Wprowadzenie nowego produktu na rynek zawsze jest wyzwaniem, które ma niebagatelny wpływ nie tylko na krótkotrwały sukces firmy i płynące z tego od razu zyski, ale przede wszystkim na długotrwałe istnienie firmy na rynku. Artykuł ma charakter przeglądowy. Jego celem jest prezentacja i wskazanie zalet nowoczesnego modelu NPD, z uwzględnieniem empowermentu, oraz przedstawienie roli dyfuzji innowacji, mającej niebagatelny wpływ na projektowanie procesu rozwoju nowego produktu.
Downloads
Bibliografia
Alesina A., Perotti R. (1996), Income Distribution, Political Instability and Investment, „European Economic Review”, Vol. 40, No. 6.
Begg D., Fischer S., Dornbusch R. (2003), Makroekonomia, PWE, Warszawa.
Bloom N., Bond S., Van Reenen J. (2007), Uncertainty and Investment Dynamics, „Review of Economic Studies”, Vol. 74, No. 2.
Brady M.K., Cronin J.J. Jr. (2001), Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality: A Hierarchical Approach, „Journal of Marketing”, Vol. 65, No. 3.
Brzeziński M. (2001), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa.
Conger J.A., Kanungo R.N. (1988), The Empowerment Process: Integrating Theory and Practice, „Academy of Management Review”, Vol. 13, No. 3.
Dutta S., Lanvin B. (2013), The Global Innovation Index 2013: The Local Dynamics of Innovation, Geneva, Ithaca i Fontainebleau: Cornell University, INSEAD, the World Intellectual Property Organization.
Dziadkiewicz A. (2017), Personalizacja a kastomizacja w marketingu, „Zarządzanie i Finanse”, nr 1.
Dziadkiewicz A. (2017), Projektowanie modeli biznesowych dla ekonomii cyrkularnej według podejścia design management jako strategia na przyspieszony rozwój gospodarczy i wzrost konkurencyjności regionów UE, „Marketing i Rynek”, nr 10.
Dziadkiewicz A., Nieżurawska J. (2017), Świadomość ekonomii cyrkularnej Pokolenia Y jako czynnik przyspieszonego rozwoju gospodarczego regionu, „Marketing i Rynek”, nr 10.
Fuchs Ch., Schreier M. (2011), Customer Empowerment in New Product Development, „Journal of Product Innovation Management”, Vol. 28, No. 1.
Goliński M. (2012), Zarządzanie nowym produktem, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
Grandys E. (2010), Innowacyjna metoda zarządzania procesem kreowania produktu o krótkim cyklu życia, w: J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem: kreowanie produktu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
Gulen H., Ion M. (2016), Policy Uncertainty and Corporate Investment, „Review of Financial Studies”, Vol. 29, No. 3.
Julio B., Yook Y. (2016), Policy Uncertainty, Irreversibility, and Cross-Border Flows of Capital, „Journal of International Economics”, Vol. 103, November.
Klincewicz K. (2011), Dyfuzja innowacji – jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Lok J.Ch. (2018), Artificial Intelligence and Consumer Behaviour Relationship, CreateSpace Independent Publishing Platform, Colorado.
Pauly M. (2013), Threadless: Customer Empowerment In New Product Development, https://prescouter.com/2013/08/threadless-customer-empowerment-in-new-product-development, dostęp: 12.04.2018.
Pomykalski A. (2001), Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
Ragatz G.L., Handfield R.B. (2003), Success Factors for Integrating Suppliers into New Product Development, „Journal of Product Innovation Management”, Vol. 14, No. 3.
Raymond E.S. (2001), The Cathedral & the Bazaar: Musings on Linux and Open Source by an Accidental Revolutionary, MA: O’Reilly, Cambridge.
Rogers E.M. (2003), Diffusion of innovations, New York, Free Press.
Sanger M.B., Levin M.A. (1992), Using Old Stuff in New Ways: Innovation as a Case of Evolutionary Tinkering, „Journal of Policy Analysis and Management”, Vol. 11, No. 1.