Badanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników administracji publicznej na przykładzie Urzędu X

Autor

  • Maria Jolanta Misztela Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

satysfakcja z pracy, czynniki satysfakcji z pracy, administracja publiczna

Abstrakt

Celem tego artykułu jest przedstawienie znaczenia satysfakcji z pracy pracowników administracji publicznej. Organizacja, które chce utrzymać zaangażowanie pracowników na odpowiednim poziomie, musi zapewnić im właściwą satysfakcję z pracy. Umożliwi to pożądaną realizację celów stojących przed tego typu organizacjami. Rozważania teoretyczne scharakteryzowane w artykule pokazują zagadnienie satysfakcji z pracy, determinanty i czynniki kształtujące zadowolenie pracowników z pracy. Druga część artykułu prezentuje wyniki badań empirycznych satysfakcji z pracy przeprowadzonych wśród pracowników urzędu administracji państwowej. Analizy wyników badań pokazują, że choć pracownicy mają duże zastrzeżenia, co do występowania poszczególnych czynników satysfakcji z pracy, to jednak czują zadowolenie z pracy w Urzędzie.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Borkowska S. (2008), Systemy motywowania pracowników, w: H. Król, A. Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Fiech M., Mudyń K. (2011), Pomijanie działań kształtujących poziom zadowolenia zawodowego pracowników jako przejaw dysfunkcji w procesie zarządzania zasobami ludzkimi, „Problemy Zarządzania”, nr 4.

Gros U. (2012), Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kołodziejski S., Krakowska J., Kaźmierski M. (2003), Badanie opinii personelu, Główne cele prowadzenia badań nastrojów w firmie, „Personel”, nr 22.

Kopertyńska M.W. (2008), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Placet, Warszawa.

Lindzey G., Aronson E. (1985), Handbook of Social Psychology, Random House, New York.

Locke E.A. (1976), The Nature and Causes of Job Satysfaction. Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Rand McNally College Publishing Company, Chicago.

Makin P., Cooper C., Cox C. (2000), Organizacje a kontrakt psychologiczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mrzygłód J. (2003), Badanie podstaw i satysfakcji pracowników, „Personel”, nr 22.

Robin S., Greenberg J. (1998), Employees behaving badly: Dimensions, determinants and dilemmas in thestudy of workplace deviance, „Journal of Organizational Behavior”, No. 5

Schultz D., Schultz S.E. (2008), Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Stoner J., Freeman R., Gilbert D. (1997), Kierowanie, PWE, Warszawa.

Wexley K.N., Youkl G.A. (1984), Organizational Behawior Personel Psychology, Irwin, Homewood.

Zalewska A. (2003), Dwa Światy, Wyd. Academica, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2018-10-17

Jak cytować

Misztela, M. J. (2018). Badanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników administracji publicznej na przykładzie Urzędu X. Zarządzanie I Finanse, 16(3.2), 183–195. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/7687

Numer

Dział

Artykuły