Motywowanie pracowników bezpośredniej obsługi klienta, zatrudnionych w oddziale banku detalicznego, będącego w trakcie fuzji

Autor

  • Zbigniew Turalski Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

motywacja, motywowanie, czynniki motywacyjne, system motywowania, bank

Abstrakt

Jednym z podstawowych wyzwań menedżerów zatrudnionych w bankach jest skuteczne motywowanie pracowników zatrudnionych na stanowiskach związanych z bezpośrednią obsługą klientów. Aby zaproponować wskazówki dotyczące poprawnego doboru czynników i narzędzi motywacyjnych zawieranych w systemach motywacyjnych, dokonano przeglądu teorii i modeli motywowania oraz stylów kierowania, opisywanych w literaturze przedmiotu. Przedstawiono także założenia, faktycznie wdrożonego systemu motywowania jednego z banków detalicznych, funkcjonującego w Polsce, dokonując oceny przyjętych rozwiązań. Opracowanie zamyka propozycja działań, koniecznych do podjęcia, aby motywowanie było efektywne.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Armstrong M. (2007), Zarządzanie ludźmi, Rebis Dom Wydawniczy, Poznań.

Bartkowiak G. (1995), Psychologia zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Borawska A. (2013), Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie, „Rocznik Ekonomii i Zarządzania”, nr 1, Lublin.

Griffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Juchnowicz M. (2013), Troska o satysfakcję pracowników – nowy paradygmat czy nowy pragmatyzm?, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3–4.

Kopcińska D. (red.) (2009), Kapitał ludzki jako czynnik przewagi konkurencyjnej, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, WAiP, Warszawa.

Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Listwan T. (red.) (2010), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa.

Machaczka J. (2001), Podstawy zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.

Maison D. (2001), Zogniskowane Wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Misztal A. (2015), Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, „Nauki o Zarządzaniu”, nr 3 (24), Wrocław.

Mroziewski M. (2005), Style kierowania i zarządzania, Difin, Warszawa.

Niemczyk A., Grzesik W., Niemczyk A. (2008), Książka dla skutecznych szefów, Helion, Gliwice.

Paszkowska-Rogacz A. (2009), Doradztwo zawodowe. Wybrane metody badań, Difin, Warszawa.

Penc J. (1996), Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Pocztowski A. (red.) (2007), Funkcja personalna. Diagnoza i kierunki zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.

Robbins S.P. (2007), Zachowanie w organizacji, Zysk i Spółka, Poznań.

Sekuła Z. (2008), Motywowanie do pracy. Teoria i instrumenty, PWE, Warszawa.

Toner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. Jr. (2001), Kierowanie, PWE, Warszawa.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.

Zakrzewska-Bielawska A. (red.) (2017), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2018-10-17

Jak cytować

Turalski, Z. (2018). Motywowanie pracowników bezpośredniej obsługi klienta, zatrudnionych w oddziale banku detalicznego, będącego w trakcie fuzji. Zarządzanie I Finanse, 16(3.2), 319–337. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/7698

Numer

Dział

Artykuły