Motivating employees of direct customer service, employed in a branch of a retail bank that is in the process of merger

Authors

  • Zbigniew Turalski University of Gdansk

Keywords:

motivation, motivating, motivational factors, motivating system, bank

Abstract

One of the main challenges for managers employed at banks is the effective motivation of employees that are at positions associated with the direct servicing of customers. To propose some hints regarding the proper selection of motivating factors and tools included in motivational systems, a review was conducted concerning the theories and models of motivating as well as the management styles described in source literature. The work also presents the assumptions of a motivational system implemented at one of the retail banks functioning in Poland, along with the evaluation of its solutions. The paper is concluded by proposing actions that are necessary to achieve successful motivation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Armstrong M. (2007), Zarządzanie ludźmi, Rebis Dom Wydawniczy, Poznań.

Bartkowiak G. (1995), Psychologia zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Borawska A. (2013), Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie, „Rocznik Ekonomii i Zarządzania”, nr 1, Lublin.

Griffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Juchnowicz M. (2013), Troska o satysfakcję pracowników – nowy paradygmat czy nowy pragmatyzm?, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 3–4.

Kopcińska D. (red.) (2009), Kapitał ludzki jako czynnik przewagi konkurencyjnej, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Koźmiński A.K., Jemielniak D. (2008), Zarządzanie od podstaw. Podręcznik akademicki, WAiP, Warszawa.

Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Listwan T. (red.) (2010), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa.

Machaczka J. (2001), Podstawy zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.

Maison D. (2001), Zogniskowane Wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Misztal A. (2015), Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, „Nauki o Zarządzaniu”, nr 3 (24), Wrocław.

Mroziewski M. (2005), Style kierowania i zarządzania, Difin, Warszawa.

Niemczyk A., Grzesik W., Niemczyk A. (2008), Książka dla skutecznych szefów, Helion, Gliwice.

Paszkowska-Rogacz A. (2009), Doradztwo zawodowe. Wybrane metody badań, Difin, Warszawa.

Penc J. (1996), Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Pocztowski A. (red.) (2007), Funkcja personalna. Diagnoza i kierunki zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.

Robbins S.P. (2007), Zachowanie w organizacji, Zysk i Spółka, Poznań.

Sekuła Z. (2008), Motywowanie do pracy. Teoria i instrumenty, PWE, Warszawa.

Toner J.A.F., Frejman R.E., Gilbert D.R. Jr. (2001), Kierowanie, PWE, Warszawa.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.

Zakrzewska-Bielawska A. (red.) (2017), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa.

Published

2018-10-17

How to Cite

Turalski, Z. (2018). Motivating employees of direct customer service, employed in a branch of a retail bank that is in the process of merger. Zarządzanie I Finanse, 16(3.2), 319–337. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/zif/article/view/7698

Issue

Section

Artykuły