Koncepcja społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na kreowanie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa

Autor

  • Janusz Żurek

DOI:

https://doi.org/10.26881/sim.2017.4.11

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, strategia przedsiębiorstwa, wizerunek rynkowy

Abstrakt

Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa odgrywa coraz większe znaczenie w poprawie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, sprzyja efektywności, a ostatecznie buduje i utrwala wizerunek rynkowy przedsiębiorstwa. Wzrost zaangażowania przedsiębiorstwa w realizację celów prospołecznych, środowiskowych, świadczy pozytywnie o przedsiębiorstwie, które obok celu podstawowego, związanego z efektywnością działania na rynku, dostrzega potrzeby środowiska, w którym funkcjonuje i od którego jest zależne. Stawiane cele prospołeczne znajdują swoje miejsce w strategii przedsiębiorstwa i stają się tym samym pewnym zobowiązaniem w stosunku do otoczenia. Koncepcja społecznej odpowiedzialności nie jest żadnym nakazem dla przedsiębiorstw, należy ją traktować jako dobrowolne włączanie się przedsiębiorstwa w obszar działań społecznych i środowiskowych, mające sprzyjać integracji przedsiębiorstwa z otoczeniem rynkowym.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-31

Jak cytować

Żurek, J. (2017). Koncepcja społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na kreowanie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa. Studia I Materiały Instytutu Transportu I Handlu Morskiego, (14), 190–200. https://doi.org/10.26881/sim.2017.4.11