Koncepcja społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na kreowanie wizerunku rynkowego przedsiębiorstwa
DOI:
https://doi.org/10.26881/sim.2017.4.11Słowa kluczowe:
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, strategia przedsiębiorstwa, wizerunek rynkowyAbstrakt
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa odgrywa coraz większe znaczenie w poprawie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, sprzyja efektywności, a ostatecznie buduje i utrwala wizerunek rynkowy przedsiębiorstwa. Wzrost zaangażowania przedsiębiorstwa w realizację celów prospołecznych, środowiskowych, świadczy pozytywnie o przedsiębiorstwie, które obok celu podstawowego, związanego z efektywnością działania na rynku, dostrzega potrzeby środowiska, w którym funkcjonuje i od którego jest zależne. Stawiane cele prospołeczne znajdują swoje miejsce w strategii przedsiębiorstwa i stają się tym samym pewnym zobowiązaniem w stosunku do otoczenia. Koncepcja społecznej odpowiedzialności nie jest żadnym nakazem dla przedsiębiorstw, należy ją traktować jako dobrowolne włączanie się przedsiębiorstwa w obszar działań społecznych i środowiskowych, mające sprzyjać integracji przedsiębiorstwa z otoczeniem rynkowym.