Business meetings organization market and conditions

Authors

  • Marta Jaźwiecka University of Gdańsk

Keywords:

business meeting, business meeting market, business meeting conditions, business meeting organization environment

Abstract

The development of the organization of business meetings is influenced by many conditions, such as demographic, political, economic, social (including psychological) and cultural conditions. All the business tourism forms function in the area of the business meetings market. The market of business meetings organization is influenced by the environment in which a given enterprise or institution functions. The creation of an appropriate environment and of suitable conditions for business meetings organization positively affects the region’s socio-economic development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bartosiewicz W., Borne-Januła H., Buczak T., Skalska T., Socała J., 2003, Metodologia badań i badanie pilotażowe turystyki biznesowej, Instytut Turystyki, Warszawa.

Berbeka J., Borodako K., Klimek K., Niemczyk A., Seweryn R., 2011, Przemysł spotkań w Krakowie w 2011 roku. Raport końcowy, Kraków.

Cieślikowski K., /no data/, Bariery rozwoju turystyki biznesowej w województwie śląskim, [in:] Turystyka biznesowa. Produkt i promocja… [CD publication].

Davidson R., Cope B., 2003, Turystyka biznesowa, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa.

Flejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G. (eds.), 2005, Współczesna ekonomia usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Gaworecki W. W., 2006, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Gołembski G. (ed.), 2006, Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statystyczne i dynamiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Hadaj M., 2001, Turystyka Kongresów, Wprost, 5, 74.

Kamerschen D. R,., Mc Kanzie R. B., Nardinelli C., 2001, Ekonomia, Solidarność, Gdańsk.

Kaprowski W., 2004, Geografia turystyczna, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.

Łobożewicz T., Bieńczyk G., 2001, Podstawy turystyki, Wyższa Szkoła Turystyki, Warszawa.

Marciszewska B., 2005, Polityka turystyczna regionu a działalność konferencyjna i kongresowa, [in:] A. Panasiuk (ed.), Polityka turystyczna, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin – Copenhagen, 216.

Marek S. (ed.), 1999, Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Pajda R. (ed.), 2000, Wybrane uwarunkowania działalności ekonomicznej, Wydział Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Kraków.

Porter M. E., 2001, Konkurencyjna przewaga narodów. Porter o konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Rice K., 2011, A more incentive way to fly, Financial Times, 17April.

Rogers T., 2008, Conferences and Convention: a Global Industry, Butterworth & Heinemann, Oxford.

Sidorkiewicz M., 2011, Turystyka Biznesowa, Difin, Warszawa.

Sokołowska, I., /no data/, Turystyka Biznesowa – polska specjalność w ocenie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, [in:] Turystyka biznesowa. Produkt i promocja…,[CD publication].

Statistics Report 2010, 2011, ICCA, Amsterdam. Terminologia turystyczna. Zalecenia WTO, 1995, UKFiT, Warszawa. Wanagos M. (ed.), 2004 Uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki w województwie pomorskim, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Gdańsk.

Downloads

Published

2016-09-22

How to Cite

Jaźwiecka, M. (2016). Business meetings organization market and conditions. Journal of Geography, Politics and Society, 6(1), 35–42. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/JGPS/article/view/3718

Issue

Section

Articles