Nauczanie komunikacji dotyczącej zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym: zastosowanie podejścia studium przypadku opartego na sieciach społecznościowych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/bp.2022.1.10

Słowa kluczowe:

komunikacja zrównoważonego rozwoju (SC), media społecznościowe, angielski do określonych celów (ESP), wykształcenie wyższe (HE), studia przypadków, umiejętności komunikacyjne

Abstrakt

Artykuł ma na celu przybliżenie roli nauczania języków obcych z wykorzystaniem portali społecznościowych w promowaniu zrównoważonej komunikacji (SK) w szkołach wyższych. Nauka języków obcych daje możliwość analizowania aktualnych tematów zrównoważonego rozwoju, omawiania problemów oraz dzielenia się osobistymi emocjami i doświadczeniami w sieciach społecznościowych. Ponad to, program nauczania ESP ma na celu rozwijanie podstawowych umiejętności komunikacyjnych uczniów, z naciskiem na trwałą komunikację, w której uczniowie zapamiętują informacje, których się nauczyli. Artykuł dokonuje przeglądu znaczenia rozwoju SC na poziomie teoretycznym, a także przedstawia wyzwania związane z rozwojem SC w oparciu o teksty z mediów społecznościowych na lekcjach języków obcych na poziomie empirycznym. Jednym z najbardziej innowacyjnych sposobów uczenia się/nauczania języka obcego jest metoda studium przypadku. Integruje takie umiejętności, jak umiejętność analizowania, krytycznego myślenia, znajdowania rozwiązań i podejmowania decyzji. W artykule przeanalizowano koncepcje profesjonalnego rozwoju języka angielskiego i analizę przypadku w oparciu o sieci społecznościowe. Przedstawiono również wyniki badania postaw uczniów wobec opartego na tekście studium przypadku w mediach społecznościowych w celu rozwijania profesjonalnej komunikacji w języku angielskim. W pracy zwrócono uwagę na problemy i specyfikę zastosowania metody. Okazało się, że studenci mają pozytywne nastawienie do zadań, które wykorzystują podejście studium przypadku oparte na tekstach z mediów społecznościowych. Poza tym, studenci wierzą, że takie zadania pomagają rozwijać umiejętności profesjonalnej komunikacji w języku angielskim.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Balčiūnaitienė, Asta. (2019). “Development of sustainability communication in EFL classroom at higher education”. Public Security and Public Order 2019 22.

Beckisheva, Tatyana. G. (2014). “Case Study as an Active Method of Teaching Business English”. Procedia. Social and Behavioral Sciences 166/7: 292-295.

European Commission (2017). “Recent Developments in European Higher Education Systems. European Commission staff working documents (SEC, 1063 final)”. Retrieved 21/04/2019 from http://ec.europa.eu/education/pub/pdf/higher/modernisation.pdf

Filho, Leal Walter, Sandra Caeiro, Charbel Jabbour, Ulisses M. Azeiteir (2013). Sustainability Assessment Tools in Higher Education Institutions. New York: Springer International Publishing.

Filho, Leal Walter (2015). “Education for sustainable development in higher education”. In: Walter Leal Filho (ed.). Transformative Approaches to Sustainable Development at Universities. New York: Springer International Publishing, 3-10.

First European Survey on Language Competences (2012). European Commission. Education and Training.

Flowerdew, John. (2013). Discourse in English Language Education. New York: Routledge.

Iwaniec, David M., Daniel L. Childers, Kurt VanLehn, Arnim Wiek (2014). “Studying, teaching and applying sustainability visions using systems modelling”. Sustainability 6/7: 4452-4469.

Kop, Rita (2010) Networked Connectivity and Adult Learning: Social Media, the Knowledgeable Other and Distance Education. Doctoral thesis. Swansea University.

Oleskeviciene, Giedre Valunaite, Jolita Sliogeriene (2020). Social media use in university studies. New York: Springer.

Stepanovienė, Aušra (2017). “Applying case study method while developing communicative competence of professional English”. Public Security and Public Order 18: 230-237.

Sterling, Stephen (2004). “An analysis of the development of sustainability education internationally: Evolution, interpretation and transformative potential”. In: John Blewitt, Cedric Cullingford (eds.). The Sustainability Curriculum: A Challenge for Higher Education. London: Earthscan, 43-62.

Tilbury, Daniella (2011). “Are we learning to change? Mapping global progress in education for sustainable development in the lead up to “Rio Plus 20””. Global Environmental Research. Education for Sustainable Development: Promises and Challenges 14/2: 101-107.

Opublikowane

2022-03-14

Jak cytować

Gulbinskienė, D., & Oleškevičienė, G. V. (2022). Nauczanie komunikacji dotyczącej zrównoważonego rozwoju w szkolnictwie wyższym: zastosowanie podejścia studium przypadku opartego na sieciach społecznościowych. Beyond Philology An International Journal of Linguistics, Literary Studies and English Language Teaching, (19/1), 279–301. https://doi.org/10.26881/bp.2022.1.10

Numer

Dział

Articles