Rynek książki dla dzieci i młodzieży w Polsce
Słowa kluczowe:
literature for children and youth, book market, publishersAbstrakt
The aim of the article is to present the mechanisms of publications specializing in publishing literature for children and young people. Presented factors influence the development of this segment of the publishing in the time of Polish People’s Republic (PRL) and today.
Downloads
Download data is not yet available.
Bibliografia
Biliński Lucjan. 1977. Zarys rozwoju ruchu wydawniczego w Polsce Ludowej. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne.
Gołębiewski Łukasz, Waszczyk Paweł. 2015. Rynek książki w Polsce 2015: wydawnictwa. Warszawa: Biblioteka Analiz.
Kamieńska Anna. 1948. „Głos dyskusji o czytelnictwie”. Kuźnica (25): 5-6.
Ruch Wydawniczy w Liczbach. Książki. 2015. T. 61.
Gołębiewski Łukasz, Waszczyk Paweł. 2015. Rynek książki w Polsce 2015: wydawnictwa. Warszawa: Biblioteka Analiz.
Kamieńska Anna. 1948. „Głos dyskusji o czytelnictwie”. Kuźnica (25): 5-6.
Ruch Wydawniczy w Liczbach. Książki. 2015. T. 61.
Pobrania
Opublikowane
2017-03-27
Jak cytować
Laskowska, J. (2017). Rynek książki dla dzieci i młodzieży w Polsce. Jednak Książki. Gdańskie Czasopismo Humanistyczne, (7), 201–210. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/JednakKsiazki/article/view/391
Numer
Dział
Prolegomena