Czy świadomość na temat fast fashion ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

Autor

  • Jan Markanicz Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Gdański
  • Marcela Mikołajczak Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

fast fashion, zrównoważony rozwój, konsument, moda

Abstrakt

W dzisiejszym społeczeństwie moda przekracza konwencjonalne funkcje, stając się nie tylko formą ochrony przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, ale także wyrazem indywidualnej ekspresji. Koncepcja fast fashion, odnosząca się do masowej produkcji niskiej jakości odzieży utrzymującej niskie ceny, wykształciła się w kontekście zmieniających się preferencji konsumentów oraz optymalizacji procesów logistycznych. Wzrost świadomości społecznej, szczególnie w krajach wysoce rozwiniętych, na temat negatywnych konsekwencji generowanych przez fast fashion, w tym nadmierną produkcję odpadów, prowadzi do zmiany perspektywy na tę branżę. Celem niniejszej pracy jest zrozumienie wpływu świadomości na temat fast fashion na decyzje zakupowe konsumentów. Badanie skupia się na ocenie, w jaki sposób rozwijająca się świadomość oraz dostęp do informacji wpływają na wybory konsumenckie w dziedzinie mody. Przeanalizowane zostało, czy konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na cele zrównoważonego rozwoju, etyczną produkcję i trwały styl życia, czy też kontynuują egoistyczne podejście do zakupów, pomijając te aspekty.

Pobrania

Opublikowane

07-05-2024

Jak cytować

Markanicz, J., & Mikołajczak, M. (2024). Czy świadomość na temat fast fashion ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?. TEORIA I PRAKTYKA DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ, 1(1). Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/TiPDA/article/view/10650