Rola mediów cyfrowych w kształtowaniu preferencji konsumenckich na rynku spożywczym - analiza porównawcza aplikacji mobilnych Biedronki i Lidla

Autor

  • Julia Jendernalik Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

aplikacje, Internet, Biedronka, Lidl, żywienie

Abstrakt

W artykule omówiono zmiany dotyczące żywienia społeczeństwa w Polsce oraz rozwoju mediów cyfrowych, które na co dzień odgrywają istotną rolę w kontekście postrzegania życia i zdrowia Polaków. Takie działanie ma swoje przełożenie na handel detaliczny, który reaguje na wszelkie zmiany, które zachodzą w świecie realnym i wirtualnym. Aktualna różnorodność wśród diet, tym samym również wśród produktów spożywczych, skutkuje nowymi rozwiązaniami dotyczącymi żywienia i zdrowia, które dzięki dostępności w dyskontach, są ogólnodostępne dla społeczeństwa.

Rozwój Internetu, w tym mediów społecznościowych, miał kluczowy wpływ na zbudowanie nowej rzeczywistości, która odbywa się wirtualnie. Intensywny przepływ informacji stworzył przestrzeń dla innowacyjnych rozwiązań, nie tylko w kontekście aplikacji rozrywkowo-społecznościowych jak TikTok, ale także w marketingu. W artykule ukazane są różne formy marketingu, które są na co dzień wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do prowadzenia własnej działalności w mediach cyfrowych.

Z podobnych rozwiązań skorzystały dyskonty Biedronka i Lidl, które wykorzystując aktualne trendy cyfrowe, stworzyły własne aplikacje mobilne. Mimo różnic, jakie pojawiają się w funkcjonowaniu obu aplikacji, oba dyskonty kierują się tym samym celem, czyli ułatwieniem konsumentom realizacji obowiązku zakupów spożywczych.

W tym kontekście przeprowadzono badanie ankietowe, które miało za zadanie ukazać preferencje konsumentów, którzy korzystają z aplikacji Lidl Plus i Biedronka. Wyniki wskazały, że klienci sklepów dyskontowych dostrzegają zarówno zalety, jak i wady obu platform, co jest bezpośrednio związane z ich indywidualnymi oczekiwaniami i potrzebami.

Pobrania

Opublikowane

27-09-2025

Jak cytować

Jendernalik, J. (2025). Rola mediów cyfrowych w kształtowaniu preferencji konsumenckich na rynku spożywczym - analiza porównawcza aplikacji mobilnych Biedronki i Lidla. TEORIA I PRAKTYKA DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ, 4(2), 35–55. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/TiPDA/article/view/12604