Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych: strategie, przykłady i potencjalne zarobki ze współprac reklamowych

Autor

  • Julia Jendernalik Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

marka osobista, influencer, zyski z aktywności w mediach społecznościowych, media społecznościowe

Abstrakt

W artykule omówiono pojęcie marki osobistej, które jest stale wykorzystywane w kontekście mediów społecznościowych oraz zawodu influencera, który w ostatnim czasie coraz częściej zyskuje na popularności. Media społecznościowe poprzez swoją innowacyjność i nowe możliwości ukazują nowy obraz świata wirtualnego, co przykuwa uwagę odbiorców.
Zawód influencera dodaje możliwości w aspektach cyfrowych i marketingowych. Częstym zabiegiem ze strony przedsiębiorstw staje się wykorzystanie działalności Internetowej w celu uzyskania jak najlepszych efektów ze strony rynku. Dodatkowo w artykule ujęte zostały determinanty budowania marki osobistej, które są kluczowe w realizacji założonych planów. Takie czynniki wpływają na wzrost możliwości każdej osoby działającej w Internecie, które przekładają się na sukcesy danej jednostki.
Osiągnięciami, które przekładają się na działalność influencerską, są wszelkiego rodzaju nagrody i wyróżnienia. W roku 2025 zrealizowany został konkurs branżowy pt. „Influencer Roku 2025”, w ramach którego wyróżnione zostały cztery osoby aktywnie działające w mediach społecznościowych w kategoriach: Lifestyle, Haircare, Skincare oraz Makeup.
W tym kontekście zebrano informacje, na podstawie których można określić determinanty budowania marek osobistych w mediach społecznościowych oraz możliwe korzyści wynikające z aktywności w Internecie. Takie czynniki ukazują obraz działalności influencerskiej, wraz z jej zaletami i ograniczeniami.

Pobrania

Opublikowane

30-10-2025

Jak cytować

Jendernalik, J. (2025). Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych: strategie, przykłady i potencjalne zarobki ze współprac reklamowych . TEORIA I PRAKTYKA DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ, 4(3), 1–12. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/TiPDA/article/view/12861