O założeniach konstytucyjnych i normatywnych badań naukowych szkolnictwa wyższego w Polsce

Autor

  • Andrzej Chodubski Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

szkolnictwo wyższe w Polsce, badania naukowe, zasady konstytucyjne, prawo o szkolnictwie wyższym, dylematy przemian w organizacji nauki i szkolnictwa wyższego

Abstrakt

W opracowaniu wskazuje się, że nauka stanowi podstawę rozwoju współczesnej cywilizacji informacyjnej. W Polsce postrzegana jest jako podstawowy czynnik rozwoju. Prowadzenie badań naukowych oraz edukacji osadzone jest w regulacji konstytucyjnej RP oraz porządku prawnym o zasięgu krajowym, europejskim i globalnym. Współczesne tempo przekształceń kulturowo-cywilizacyjnych powoduje rodzenie się niektórych sprzeczności w urzeczywistnianiu zasad konstytucyjnych oraz ogłaszanych wciąż nowych norm prawnych odnoszących się do szkolnictwa wyższego. Przestrzeń sprzeczności stanowi zwłaszcza urzeczywistnianie polskiej tradycji naukowej i akademickiej w powiązaniu za standardami europejskimi (Unii Europejskiej) oraz globalnymi (filozofii postmodernizmu).

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-22

Jak cytować

Chodubski, A. . (2020). O założeniach konstytucyjnych i normatywnych badań naukowych szkolnictwa wyższego w Polsce. Cywilizacja I Polityka, (18), 7–21. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/cywilizacja/article/view/9327

Numer

Dział

Artykuły

Inne teksty tego samego autora

<< < 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 > >>