The impact of television on shaping stereotypes

Authors

  • Joanna Toszek

Keywords:

Internet, wizerunek, wieś, rolnik, stereotyp, telewizja

Abstract

Niezliczona liczba informacji docierająca do nas z zewnątrz powoduje, że aby nie zgubić się w informacyjnym gąszczu podejmujemy próbę oceny. Najczęściej przy ocenie pomijamy niektóre (wydawać by się mogło) istotne informacje bądź – z drugiej strony – przypisujemy większą rangę innym, co w konsekwencji tworzy nam prosty ogląd otaczającej nas rzeczywistości. Taki ogląd przyczynia się do rozwoju strategii, którą nazywamy kategoryzacją. Kategoryzowanie rzeczywistości społecznej (poprzez częste powtarzanie i utrwalanie oraz brak głębszej analizy) w dużym stopniu wpływa na powstawanie stereotypowych skojarzeń. W tej sytuacji pomocne mogą być media, które przychodzą z pomocą i utrwalają – albo zmieniają ugruntowany obraz (stereotyp).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej – oficjalny portal, http://www.efrwp.pl.

Haig M., ePR: The Essential Guide to Public Relations on the Internet, London 2001.

Hope E., Public Relations – czy to się sprawdzi?, Gdańsk 2004.

Levine M., Partyzanckie public relations w Internecie. Prowadzenie skutecznej kampanii medialnej w Internecie, poza Internetem i wszędzie gdzie się da, Warszawa 2003.

Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Gliwice 2010.

McLeod A., Marketing internetowy w praktyce, Gliwice 2005.

Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005.

Umpirowicz S., Internetowe narzędzia public relations, [w:] Public relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, red. S. Ślusarczyk, J. Świda, D. Tworzydło, Rzeszów 2001.

Published

2016-12-06

How to Cite

Toszek, J. . (2016). The impact of television on shaping stereotypes. Cywilizacja I Polityka, (14), 289–298. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/cywilizacja/article/view/9443

Issue

Section

Artykuły