Wpływ programów telewizyjnych na kształtowanie się stereotypów
Słowa kluczowe:
Internet, wizerunek, wieś, rolnik, stereotyp, telewizjaAbstrakt
Niezliczona liczba informacji docierająca do nas z zewnątrz powoduje, że aby nie zgubić się w informacyjnym gąszczu podejmujemy próbę oceny. Najczęściej przy ocenie pomijamy niektóre (wydawać by się mogło) istotne informacje bądź – z drugiej strony – przypisujemy większą rangę innym, co w konsekwencji tworzy nam prosty ogląd otaczającej nas rzeczywistości. Taki ogląd przyczynia się do rozwoju strategii, którą nazywamy kategoryzacją. Kategoryzowanie rzeczywistości społecznej (poprzez częste powtarzanie i utrwalanie oraz brak głębszej analizy) w dużym stopniu wpływa na powstawanie stereotypowych skojarzeń. W tej sytuacji pomocne mogą być media, które przychodzą z pomocą i utrwalają – albo zmieniają ugruntowany obraz (stereotyp).
Downloads
Bibliografia
Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej – oficjalny portal, http://www.efrwp.pl.
Haig M., ePR: The Essential Guide to Public Relations on the Internet, London 2001.
Hope E., Public Relations – czy to się sprawdzi?, Gdańsk 2004.
Levine M., Partyzanckie public relations w Internecie. Prowadzenie skutecznej kampanii medialnej w Internecie, poza Internetem i wszędzie gdzie się da, Warszawa 2003.
Łebkowski M., E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Gliwice 2010.
McLeod A., Marketing internetowy w praktyce, Gliwice 2005.
Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005.
Umpirowicz S., Internetowe narzędzia public relations, [w:] Public relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, red. S. Ślusarczyk, J. Świda, D. Tworzydło, Rzeszów 2001.