Etykieta biznesowa : dziedzictwo chińskiej kultury w negocjacjach handlowych

Autor

Słowa kluczowe:

etykieta biznesowa, Chiny, kultura, dziedzictwo, negocjacje handlowe

Abstrakt

Historia oraz tradycje kulturowe Chin odgrywają bardzo ważną rolę we współczesnych negocjacjach handlowych. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie kulturowych uwarunkowań chińskiej etykiety biznesowej oraz najważniejszych elementów dziedzictwa kultury w chińskiej etykiecie biznesowej podczas negocjacji handlowych. Zakładając, że negocjacje składają się z trzech głównych faz: wymiany informacji, targowania się i zamykania, szczególną uwagę poświęcono nawiązywaniu współpracy (język, hierarchia), wizytom i delegacjom (powitania, odpowiednie negocjacje, tematy tabu) oraz innym elementom etykiety biznesowej, takim jak bankiety i lunche oraz praktyki wręczania prezentów. W artykule sformułowano następującą tezę: w negocjacjach z Chińczykami ważniejsze od natychmiastowego zysku jest budowanie długoterminowej relacji opartej na uwzględnianiu etykiety biznesowej wynikającej z dziedzictwa chińskiej kultury.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2024-12-23

Jak cytować

Pangsy-Kania, S., & Orłowska, M. (2024). Etykieta biznesowa : dziedzictwo chińskiej kultury w negocjacjach handlowych. Gdańskie Studia Azji Wschodniej, (25), 120–134. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/GSAW/article/view/11588

Numer

Dział

Artykuły