Chiński przemysł motoryzacyjny - rozwój, polityki, internacjonalizacja

Autor

  • Agnieszka McCaleb Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Abstrakt

Chiński przemysł motoryzacyjny szybko rozwinął się od czasu otwarcia kraju na początku lat 80. XX wieku Chińscy producenci samochodów skorzystali z wewnętrznej polityki rządu w zakresie bezpośrednich inwestycji zagranicznych, które ułatwiły dostęp do technologii wprowadzanych na wewnętrzny rynek przez międzynarodowe korporacje z branży motoryzacyjnej. W ostatnich latach Chiny stały się największym rynkiem samochodów na świecie. Celem artykułu jest omówienie rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Chinach, bieżących zasad i strategii sformułowanych przez chiński rząd, które kształtują krajowy rynek motoryzacyjny w Chinach. W ostatniej części artykułu dokonano analizy zagadnienia internacjonalizacji chińskich firm z branży motoryzacyjnej.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2015-11-18

Jak cytować

McCaleb, A. (2015). Chiński przemysł motoryzacyjny - rozwój, polityki, internacjonalizacja. Gdańskie Studia Azji Wschodniej, (8), 163–172. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/GSAW/article/view/13006

Numer

Dział

Artykuły