Budowanie marki prestiżowej na przykładzie wybranych azjatyckich koncernów technologicznych

Autor

  • Joanna Pietrzak Uniwersytet Gdański
  • Marek Reysowski Uniwersytet Gdański
  • Marcin Krzaczek Uniwersytet Gdański

Abstrakt

Proces budowania marki prestiżowej obejmuje dwa typy argumentów: społeczny i personalny. Celem niniejszego artykułu było przedstawienie koncepcji budowania marki prestiżowej w branży technologicznej na przykładzie dwóch konkurencyjnych producentów smartfonów, firmy Samsung i Huawei. W oparciu o założenia strategiczne obu tych marek zweryfikowano ich postrzeganie przez polskich konsumentów w kontekście społecznych i indywidualnych wyznaczników prestiżu. Jak wynika z analizy, marka Samsung niesie z sobą więcej wartości symbolicznych niż marka Huawei, jest też odbierana jako marka pozwalająca lepiej wyrazić indywidualną osobowość użytkownika. W pewnym sensie pokrywa się to z założeniami strategicznymi obu marek, w ramach których Samsung mocno akcentuje indywidualizm, natomiast Huawei stawia bardziej na doskonałość technologiczną. Wyniki i wnioski z przedstawionego badania mogą posłużyć producentom sprzętu elektronicznego jako wskazówka w procesie tworzenia wizerunku marek, których charakter ma być odbierany jako prestiżowy.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2020-11-20

Jak cytować

Pietrzak , J. ., Reysowski , M. ., & Krzaczek , M. . (2020). Budowanie marki prestiżowej na przykładzie wybranych azjatyckich koncernów technologicznych. Gdańskie Studia Azji Wschodniej, (18), 47–62. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/GSAW/article/view/5063

Numer

Dział

Artykuły