Wstęp. Media – Biznes – Kultura

Autor

  • Beata Czechowska-Derkacz Uniwersytet Gdański
  • Małgorzata Łosiewicz Uniwersytet Gdański

Downloads

Download data is not yet available.

Biogramy autorów

Beata Czechowska-Derkacz - Uniwersytet Gdański

Beata Czechowska-Derkacz – doktor nauk humanistycznych, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka i współautorka publikacji z zakresu kreowania wizerunku, public relations oraz rzecznictwa prasowego, m.in. monografii Magia politycznych wizerunków w mediach. Aleksander Kwaśniewski i Andrzej Lepper. Studium przypadków (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2011), Rzecznictwo prasowe. Oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna (Difin 2015), Identity and Image In Media Communication (Novae Res 2016), a także serii artykułów naukowych z zakresu kryzysu komunikacyjnego na uczelniach wyższych i wizerunku naukowców. Jako rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego, dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem oraz pracownik naukowo-dydaktyczny łączy teorię z praktyką, prowadząc zajęcia i warsztaty z zakresu public relations, komunikacji społecznej i dziennikarstwa. Zainteresowania naukowe koncentruje na komunikacji społecznej i naukach o mediach, prowadząc badania w obszarach strategii wizerunkowych i komunikacyjnych w mediach. Członek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Prom.

Małgorzata Łosiewicz - Uniwersytet Gdański

Małgorzata Łosiewicz – specjalista wizerunkowy, doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna Uniwersytetu Gdańskiego, wykładowca. Opiekun merytoryczny specjalizacji reklama i public relations. Pomysłodawca i członek kapituły konkursu Medi@stery – na najlepszą pracę magisterską z wiedzy o mediach. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Stowarzyszenia Public Relations i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Zespołu Etyki Słowa RJP Polskiej Akademii Nauk. Redaktorka i autorka monografii oraz artykułów, poświęconych problematyce z zakresu public relations, komunikacji społecznej czy nowych mediów (m.in. Nowe media w trzecim sektorze. Krytyczna analiza tendencji i uwarunkowań, Identity and Image in Media Communication). Prowadzi badania w zakresie medialnego wizerunku osób i instytucji, a także strategii komunikacyjnych z wykorzystaniem nowych mediów. Utrzymuje kontakty z praktyką jako ekspert ds. komunikacji społecznej i public relations licznych projektów rynkowych.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-11

Jak cytować

Czechowska-Derkacz, B. ., & Łosiewicz, M. . (2018). Wstęp. Media – Biznes – Kultura. Progress, (4), 7–10. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/Progress/article/view/4537