Ocena form weryfikacji efektów uczenia się przez studentów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego
Keywords:
weryfikacja wiedzy, efekty kształcenia, dydaktyka akademicka, innowacje dydaktyczne, ewaluacja zajęćAbstract
We współczesnym podejściu do dydaktyki akademickiej dużo uwagi poświęca się metodom aktywizacji studentów oraz wieloaspektowym efektom uczenia się. Równolegle do tych zmian rośnie zapotrzebowanie na większą różnorodność form weryfikacji nabytej wiedzy i kompetencji. W artykule przedstawiono wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego, którego celem była ocena form weryfikacji efektów uczenia się wykorzystanych na przedmiocie „Zastosowanie matematyki w ekonomii i zarządzaniu”. Studenci oceniali czy były one przyjazne, skuteczne, ciekawe i angażujące oraz mieli możliwość wypowiedzenia się, jakie komponenty powinien zawierać system zaliczania przedmiotu.