Transport rowerowy jako istotny element zrównoważonej mobilności miejskiej – przykład miasta Poznania

Autor

  • Mateusz Chabros Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Dominik Chabros Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Słowa kluczowe:

infrastruktura rowerowa, mikromobilność, commuting, miasto przyjazne rowerzystom, Poznań

Abstrakt

W artykule przedstawiono, w jaki sposób rower jako środek transportu może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju miasta, a także jakie korzyści dla jego mieszkańców może mieć zwiększenie udziału ruchu rowerowego. Jako przykład polskiego miasta, gdzie rowerzyści stanowią ważną grupę komunikacyjną, opisano Poznań oraz działania, jakie są tam podejmowane wraz ze skutkami dla poziomu ruchu rowerowego. W części pierwszej scharakteryzowano, jak zmieniała się rola roweru w miastach na przestrzeni lat oraz jakie korzyści dla miast może przynieść zwiększanie ruchu rowerowego. W części drugiej wykazano najważniejsze ograniczenia wpływające na wzrost udziału ruchu rowerowego w mieście wraz z przedstawieniem rozwiązań, które mogą zmniejszać ich negatywny wpływ. W części trzeciej przedstawiono, jakie działania na drodze do zwiększenia ruchu rowerowego podejmowane są w Poznaniu, a także czy i w jaki sposób wpływa to na rzeczywistą popularność roweru jako środka transportu w mieście. Omówiono, jak poprzez politykę miasta w zakresie transportu dąży się do wprowadzenia zrównoważonej mobilności miejskiej.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2024-10-16

Jak cytować

Chabros, M., & Chabros, D. (2024). Transport rowerowy jako istotny element zrównoważonej mobilności miejskiej – przykład miasta Poznania. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (14), 143–153. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11122

Numer

Dział

Artykuły