Potencjalne korzyści z Business Analytics w sektorze usług finansowych

Autor

  • Yulia Kulakova Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

data, business analytics, financial services, banking, insurance

Abstrakt

Nowoczesny cyfrowy świat wzbudzi wiele przeszkód oraz korzyści dla procesów biznesowych. Dane generowane są przez ludzkość każdego dnia, co powoduje rozwój Big Data dzięki ogromnej ich ilości i złożoności typów. W dzisiejszej rzeczywistości bazującej na ogromnej ilości różnych rodzajów danych, ważne jest dla przedsiębiorstw, aby były w stanie sobie z tym poradzić w najbardziej efektywny sposób. Dla dostawców usług finansowych decyzje oparte na danych, a nie intuicji mogą prowadzić do wielu korzyści biznesowych, takich jak wzrost świadomości, wzmocnienie lojalności klientów, zmniejszenie liczby oszustw i zyskanie przewagi konkurencyjnej. Business analytics jako złożony proces wykorzystania danych może przyczynić się do poprawy efektywności działania dostawców usług finansowych w celu rozwiązania wielu problemów. Szybki rozwój IT i konsumeryzacji Internetu może ułatwić procesy biznesowe. Koszty, złożoność i dostępność nowych technologii odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym świecie biznesu. Współcześnie, techniki business analytics są coraz bardziej przystępne nawet dla małych i średnich przedsiębiorstw. Tak więc narzędzia analityczne zasługują na to, aby być kluczowym elementem procesu zarządzania.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Acito F., Khatri V., Business analytics: Why now and what next?, „Business Horizons” vol. 57, issue 5, September-October 2014.

Chen H., Chiang R., Storey V., Business intelligence and analytics: From big data to big impact, „MIS Quaterly” vol. 36, no. 4, December 2012.

Davenport T.H., Big data at work: dispelling the myths, uncovering the opportunities, Boston, Massachusetts, Harvard Business Review Press 2014.

Davenport T.H., Competing on analytics: the new science of winning, Boston, Massachusetts, Harvard Business Review Press 2007.

Gandomini A., Haider M., Beyond the hype: Big data concepts, methods and analytics, „International Journal of Information Management” vol. 35, issue 2, April 2015.

Kolb J.M., Business intelligence in plain language, Applies Data Labs, Chicago 2012.

Manoochehri M. Data just right: introduction to large-scale data & analytics, AddisonWesley 2014.

Official website of IBM Corporation, www.ibm.com

Official website of IDC, www.idc.com

Zikopoulos P., Deroos D., Harness the power of big data: The IBM big data Platform, McGraw-Hill 2013.

Opublikowane

2015-03-15

Jak cytować

Kulakova, Y. (2015). Potencjalne korzyści z Business Analytics w sektorze usług finansowych. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (7), 32–40. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11184

Numer

Dział

Finanse, bankowość i rynki finansowe