Bankowość detaliczna w stylu FMCG
Słowa kluczowe:
model biznesowy, suma doświadczeń klienta, FMCG, bankowość detalicznaAbstrakt
Artykuł prezentuje zjawisko podążania banków detalicznych za trendami pojawiającymi się w segmencie dóbr szybko zbywalnych (Fast Moving Consumer Goods). W tekście przedstawiono konkretne zmiany biznesowe potwierdzające, iż banki w coraz większym stopniu upodabniają sposób swojej działalności do firm FMCG. Jest to spowodowane ewolucją sposobu działania i myślenia klientów, dla których o wiele ważniejsza i wiarygodniejsza jest opinia internetowa innych klientów na temat danego produktu czy usługi niż tradycyjny komunikat podany w formie reklamy. Firmy sektora dobór szybko zbywalnych dostrzegają zmiany w potrzebach klientów oraz identyfikują i wykorzystują takie mega trendy jak np. masowy dostęp do telefonów komórkowych, które stały się multifunkcyjnym, osobistym wehikułem komunikacji i budowania relacji klientów z firmami na całym świecie. Autor przedstawia w artykule, w jaki sposób banki wykorzystują doświadczenia i praktyki firm FMCG, w coraz większym stopniu zbliżając się w swoich działaniach do specyfiki funkcjonowania sektora detalicznego.
Downloads
Bibliografia
Accenture, Say Hallo to Customer 3.0, 2013.
Consumer and Mobile Services 2013, Board of Governors of The Federal Reserve System, marzec 2013.
Heywood K., Better barcoding through mobile technology, Think Retail, 2013.
King B., The growth conference – The battle for the bank account, Nowy Orlean, kwiecień 2013.
Martins F., Customer experience is more important than advertising (infographic), Business2 Community, 28.12.2013.
McKinsey & Company, Retail Banks Distribution 2015, 2011.
Osterwalder A., Pigneur Y., Business model generation, Self Published, 2009.
Roland Berger Strategy Consultants, 13 Key Issue for 2013, Think: act consumer goods and retail, Boston 2013.
SAP, 99 Facts of the Future Innovations, 2013.
Shea L.G., Forget the theory: Practical considerations for listening to the customer experience, Opinion Research Corporation, Princetown 2005.
www.bankikredyt.nbp.pl.
www.biznes.pl/magazyny/marketing/reklama/doswiadczenie-klienta-wazniejsze nizreklama-produ,5271589,magazyn-detal.html.
www.emarketer.com.
www.gecitizenship.com/focus-areas/people/helping-our-customers-succeed/.
www.kanwaprzedsiebiorczych.pl.
www.livinginsingaporetoday.com/12124/newer-and-better-citi-mobile-app-on-iphoneand-ipad/.
www.myballard.com/2011/12/19/umpqua-bank-now-open-in-ballard/
www.newsroom.accenture.com/article_display.cfm?article_id=5899.
www.prnews.pl.
www.strategicmanagementinsight.com/swot-analyses/walmart-swot-analysis.html.
www.retail-week.com/topics/fmcg-what-lessons-can-retailers learn/5035982.article.
www.business2community.com/customer-experience/customer-experience-importantadvertising-infographic-0726258#!rme.
www.umpquabank.com/1.0/pages/ulLive_manifesto.aspx?prodCAT=ulLive.
www.ziba.com.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice