Znaczenie działań marketingowych stosowanych przez usługodawców w podejmowaniu decyzji konsumenckich na rynku komercyjnych usług edukacyjnych

Autor

  • Katarzyna Andruszkiewicz Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

marketing, usługi edukacyjne, konsument, decyzje konsumenckie

Abstrakt

Wraz z komercjalizacją rynku, wzrostem konkurencji oraz poszerzeniem zakresu usług świadczonych przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność na rynku usług edukacyjnych, usługodawcy funkcjonujący w tym sektorze, sięgają po coraz bardziej wyszukane i nowoczesne narzędzia marketingowe, pozwalające im pozyskać nabywców swoich ofert. Poza klasycznymi metodami promocji, coraz większe znaczenie przy sprzedaży usług edukacyjnych mają innowacyjne techniki komunikacji z klientem oraz działania z zakresu: budowania marki osobistej, strategii wprowadzania produktu, marketingu treści oraz różnorodne działania marketingowe w Internecie.

W związku z rosnącą liczbą sposobów dotarcia do klienta, pojawia się pytanie o skuteczność poszczególnych narzędzi marketingowych z punktu widzenia decyzji konsumenckich. Celem artykułu jest ukazanie znaczenia poszczególnych działań marketingowych prowadzonych przez usługodawców przy podejmowaniu decyzji zakupowych nabywców komercyjnych usług szkoleniowych. W artykule wyszczególniono narzędzia marketingowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa świadczące usługi edukacyjne w formie szkoleń otwartych. W dalszej części, zostały one zestawione z wynikami własnego badania empirycznego, na podstawie którego wskazano, jakie czynniki wpływają na dokonanie decyzji zakupowej nabywców komercyjnych usług edukacyjnych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Business Dictionary, www.businessdictionary.com/definition/product-launch.html.

Content Marketing Institute, www.contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing.

Paluch H., Prawne podstawy świadczenia usług szkoleniowych na rynku niepublicznym, „E-mentor” 2007, nr 2(19), www.e-mentor.edu.pl.

Raport End of Financial Support. Przyszłość Rynku Szkoleń w Polsce, HRP Group, Łódź 2011.

Rynek usług szkoleniowych dla przedsiębiorstw w Polsce, Instytut Zarzadzania na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2004, www.parp.gov.pl/ index/more/276.

Rynek usług szkoleniowych w Polsce, Infor, www.mojafirma.infor.pl/szkolenia/abc-szkolen.

Wiktor J.W., Promocja, [w]: Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003.

Worek B., Stec K., Szklarczyk D., Keler K., Kto nas kształci po zakończeniu szkoły?, 2007, www.biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=32tu.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-15

Jak cytować

Andruszkiewicz, K. (2015). Znaczenie działań marketingowych stosowanych przez usługodawców w podejmowaniu decyzji konsumenckich na rynku komercyjnych usług edukacyjnych. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (7), 119–128. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11196

Numer

Dział

Konkurencyjność i innowacyjność przedsiębiorstw