Znaczenie działań marketingowych stosowanych przez usługodawców w podejmowaniu decyzji konsumenckich na rynku komercyjnych usług edukacyjnych
Słowa kluczowe:
marketing, usługi edukacyjne, konsument, decyzje konsumenckieAbstrakt
Wraz z komercjalizacją rynku, wzrostem konkurencji oraz poszerzeniem zakresu usług świadczonych przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność na rynku usług edukacyjnych, usługodawcy funkcjonujący w tym sektorze, sięgają po coraz bardziej wyszukane i nowoczesne narzędzia marketingowe, pozwalające im pozyskać nabywców swoich ofert. Poza klasycznymi metodami promocji, coraz większe znaczenie przy sprzedaży usług edukacyjnych mają innowacyjne techniki komunikacji z klientem oraz działania z zakresu: budowania marki osobistej, strategii wprowadzania produktu, marketingu treści oraz różnorodne działania marketingowe w Internecie.
W związku z rosnącą liczbą sposobów dotarcia do klienta, pojawia się pytanie o skuteczność poszczególnych narzędzi marketingowych z punktu widzenia decyzji konsumenckich. Celem artykułu jest ukazanie znaczenia poszczególnych działań marketingowych prowadzonych przez usługodawców przy podejmowaniu decyzji zakupowych nabywców komercyjnych usług szkoleniowych. W artykule wyszczególniono narzędzia marketingowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa świadczące usługi edukacyjne w formie szkoleń otwartych. W dalszej części, zostały one zestawione z wynikami własnego badania empirycznego, na podstawie którego wskazano, jakie czynniki wpływają na dokonanie decyzji zakupowej nabywców komercyjnych usług edukacyjnych.
Downloads
Bibliografia
Business Dictionary, www.businessdictionary.com/definition/product-launch.html.
Content Marketing Institute, www.contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing.
Paluch H., Prawne podstawy świadczenia usług szkoleniowych na rynku niepublicznym, „E-mentor” 2007, nr 2(19), www.e-mentor.edu.pl.
Raport End of Financial Support. Przyszłość Rynku Szkoleń w Polsce, HRP Group, Łódź 2011.
Rynek usług szkoleniowych dla przedsiębiorstw w Polsce, Instytut Zarzadzania na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2004, www.parp.gov.pl/ index/more/276.
Rynek usług szkoleniowych w Polsce, Infor, www.mojafirma.infor.pl/szkolenia/abc-szkolen.
Wiktor J.W., Promocja, [w]: Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
Worek B., Stec K., Szklarczyk D., Keler K., Kto nas kształci po zakończeniu szkoły?, 2007, www.biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=32tu.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice