Perspektywy rozwoju rynku produktów dla seniorów

Autor

  • Michał Szajna Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

senior marketing, strategia rozwoju produktu, starzenie się społeczeństwa

Abstrakt

Na starzenie się społeczeństwa można patrzeć nie tylko z perspektywy zagrożeń. Rynek produktów dla seniorów wydaje się być niezwykle perspektywiczny i dla przedsiębiorstw z różnych branż stać się może szansą dla zapewnienia sobie rozwoju w kolejnych latach. Sukces w tym przypadku uzależniony będzie między innymi od właściwego momentu wejścia na rynek, jednak poprzedzony musi zostać opracowaniem i wdrożeniem odpowiedniej strategii marketingowej.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Analiza wyników badania okresów pobierania emerytur, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Departament Statystyki i Prognoz Aktuarialnych, Warszawa 2012.

Frąckiewicz E., Kształtowanie polityki produktu w wyniku procesu starzenia się społeczeństwa, [w:] Zarządzenie produktem. Kreowanie produktu pod redakcją J. Kall i B. Sojkin, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.

Frąckiewicz E., Strategie produktu na rynku seniorów, „Marketing i Rynek” 4/2012, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A, Warszawa 2012.

Hrynkiewicz J., Los starca zależy od kontekstu społecznego, [w:] O sytuacji ludzi starszych, Rządowa Rada Ludnościowa, Warszawa 2012.

InfoDług. Ogólnopolski raport o zaległym zadłużeniu i klientach podwyższonego ryzyka, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A., sierpień 2010, www.infodlug.pl.

Nielsen, http://blog.nielsen.com/.

Kotler P., Marketing, Wydanie jedenaste, Dom Wydawniczy REBIS sp. z o.o, Warszawa 2005.

Nikodemska-Wołowik A. M., Rynkowe implikacje zmian demograficznych w krajach wysoko rozwiniętych i w Polsce, Problemy współczesnej gospodarki światowej (19), Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2004.

Porter M. E., Strategia konkurencji, MT Biznes sp. z o.o, Warszawa 2010.

www.myphone.pl. 11. www.pocztowy.pl.

Pobrania

Opublikowane

2013-03-13

Jak cytować

Szajna , M. (2013). Perspektywy rozwoju rynku produktów dla seniorów. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (6), 281–289. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11262

Numer

Dział

Marketing i problemy zarządzania kapitałem ludzkim