Senior marketing opportunities
Keywords:
senior marketing, starzenie się społeczeństwa, konsumentAbstract
This article is a description of the current and future socio-economic situation of persons over 60. years of age. Defined number of this group of people, income, expenses and lifestyle. Presents results of empirical research about access to the media, buying habits and attitude to advertising. Respondents were students at the University of the Third Age.
Downloads
References
Badanie Gfk Polonia, Consumer Panel Services, Prezentacja video: Portret polskiego seniora – fakty i mity o konsumencie 60+,http://www.youtube.com/.
Batorski D., Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Diagnoza Społeczna 2011 Warunki i Jakość Życia Polaków – Raport, Contemporary Economics, Warszawa 2011, 5 (3).
Dąbrowska M., T. Rey, Kosztowne ignorowanie segmentu 55+?, „Marketing w praktyce” 2008, nr 5.
Emerytury i renty w 2010 roku, Informacje i Opracowania Statystyczne, Główny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl, Warszawa 2012.
Kitlińska E., Na drugim planie, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.
Kowalski D., Senior to jeszcze nie ja, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.
Między alienacją a adaptacją, Polacy w wieku 50+ wobec Internetu, Raport Otwarcia Koalicji „Dojrz@łość w sieci” pod red. D. Batorskiego i J.M. Zająca, http://dojrzaloscwsieci.pl/.
„Prognoza ludności Polski na lata 2008-2035”, http://www.stat.gov.pl/gus/.
Sytuacja gospodarstw domowych w 2010 r. w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, http://www.stat.gov.pl/gus/.
Styś M., Konsument bez metryki, „Marketing w praktyce” 2006, nr 6.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Cypyrigth notice
Academic Scientific Journals