Możliwości senior marketingu

Autor

  • Ewa Łapińska Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

senior marketing, starzenie się społeczeństwa, konsument

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi opis aktualnej i przyszłej sytuacji społeczno-ekonomicznej osób po 60. roku życia. Przedstawiono liczebność tej grupy osób, zarobki, wydatki oraz tryb życia. Zaprezentowano wyniki badań empirycznych odnośnie dostępu do mediów, nawyków zakupowych oraz nastawienia do reklam. Grupą badaną byli studenci Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Badanie Gfk Polonia, Consumer Panel Services, Prezentacja video: Portret polskiego seniora – fakty i mity o konsumencie 60+,http://www.youtube.com/.

Batorski D., Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Diagnoza Społeczna 2011 Warunki i Jakość Życia Polaków – Raport, Contemporary Economics, Warszawa 2011, 5 (3).

Dąbrowska M., T. Rey, Kosztowne ignorowanie segmentu 55+?, „Marketing w praktyce” 2008, nr 5.

Emerytury i renty w 2010 roku, Informacje i Opracowania Statystyczne, Główny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl, Warszawa 2012.

Kitlińska E., Na drugim planie, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.

Kowalski D., Senior to jeszcze nie ja, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.

Między alienacją a adaptacją, Polacy w wieku 50+ wobec Internetu, Raport Otwarcia Koalicji „Dojrz@łość w sieci” pod red. D. Batorskiego i J.M. Zająca, http://dojrzaloscwsieci.pl/.

„Prognoza ludności Polski na lata 2008-2035”, http://www.stat.gov.pl/gus/.

Sytuacja gospodarstw domowych w 2010 r. w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, http://www.stat.gov.pl/gus/.

Styś M., Konsument bez metryki, „Marketing w praktyce” 2006, nr 6.

Pobrania

Opublikowane

2013-03-13

Jak cytować

Łapińska, E. (2013). Możliwości senior marketingu. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (6), 290–299. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11264

Numer

Dział

Marketing i problemy zarządzania kapitałem ludzkim