Możliwości senior marketingu
Słowa kluczowe:
senior marketing, starzenie się społeczeństwa, konsumentAbstrakt
Niniejszy artykuł stanowi opis aktualnej i przyszłej sytuacji społeczno-ekonomicznej osób po 60. roku życia. Przedstawiono liczebność tej grupy osób, zarobki, wydatki oraz tryb życia. Zaprezentowano wyniki badań empirycznych odnośnie dostępu do mediów, nawyków zakupowych oraz nastawienia do reklam. Grupą badaną byli studenci Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
Downloads
Bibliografia
Badanie Gfk Polonia, Consumer Panel Services, Prezentacja video: Portret polskiego seniora – fakty i mity o konsumencie 60+,http://www.youtube.com/.
Batorski D., Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Diagnoza Społeczna 2011 Warunki i Jakość Życia Polaków – Raport, Contemporary Economics, Warszawa 2011, 5 (3).
Dąbrowska M., T. Rey, Kosztowne ignorowanie segmentu 55+?, „Marketing w praktyce” 2008, nr 5.
Emerytury i renty w 2010 roku, Informacje i Opracowania Statystyczne, Główny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl, Warszawa 2012.
Kitlińska E., Na drugim planie, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.
Kowalski D., Senior to jeszcze nie ja, „Marketing w praktyce” 2010, nr 8.
Między alienacją a adaptacją, Polacy w wieku 50+ wobec Internetu, Raport Otwarcia Koalicji „Dojrz@łość w sieci” pod red. D. Batorskiego i J.M. Zająca, http://dojrzaloscwsieci.pl/.
„Prognoza ludności Polski na lata 2008-2035”, http://www.stat.gov.pl/gus/.
Sytuacja gospodarstw domowych w 2010 r. w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, http://www.stat.gov.pl/gus/.
Styś M., Konsument bez metryki, „Marketing w praktyce” 2006, nr 6.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice