Równowaga płci – istotna czy też nie?

Autor

  • Izabella Gierulska Uniwersytet Gdański

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest ukazanie jak ważne jest dla przedsiębiorstw zachowanie właściwej proporcji płci, w szczególności na stanowiskach kierowniczych. Większość przedsiębiorstw bagatelizuje ten problem, tymczasem badania pokazują, że firmy mające w zarządzie taką samą (lub zbliżoną) liczbę kobiet i mężczyzn osiągają lepsze wyniki, niż te, w których zarządach zasiadają tylko lub głównie mężczyźni. Jednym z najlepszych przykładów na powyższą tezę jest Norwegia, gdzie zostało wprowadzone prawo, które nakazuje firmom zachowanie takiego balansu. Artykuł pokazuje przykład jednej z norweskich firm – Statoil, w której ten nakaz został wdrożony z powodzeniem.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Brown D., Women on Boards: Not just the Right Thing . . . But the “Bright” Thing, 2002.

Female FTSE Report 2010, Cranfield School of Management.

Lord Davies of Abersoch,Women on boards report 2011, CBE, https://www.gov.uk/government/.../11-745-women-on-boards.pdf.

Joy L., Carter N.M., Wagener H. M., Narayanan S., The Bottom Line: Corporate Performance and Women’s Representation on Boards, Catalyst, 2007.

Quotas Possible To Get More Women On Boards, “News Sky”, 5.03.2012, http://news.sky.com/home/business/article/16182645.

Women Mean Business, Raconteur Media, 2010.

Dowling S., Norway’s experience shows compulsory quota’s work, 2010, http://www.spiegel.de/international/business/women-on-board-norway-s-experienceshows-compulsory-quotas-work-a-705209.html.

Statoil in brief, 3.10.12, http://www.statoil.com/en/About/InBrief/Pages/default.aspx.

Statoil Annual Report 2011.

Study by TCAM in conjunction with The Observer and as part of the Good Companies Guide; Diversity and Gender Balance in Britain, London 2009.

Opublikowane

2013-03-13

Jak cytować

Gierulska, I. (2013). Równowaga płci – istotna czy też nie?. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (6), 312–319. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11267

Numer

Dział

Marketing i problemy zarządzania kapitałem ludzkim