Potencjał marki Limito na trójmiejskim rynku usług gastronomicznych

Autor

  • Karolina Pomierska Uniwersytet Gdański
  • Justyna Rawa Uniwersytet Gdański
  • Karolina Nosek Uniwersytet Gdański
  • Natalia Datta Uniwersytet Gdański
  • Małgorzata Leszczyńska Uniwersytet Gdański
  • Aleksandra Kraszewska Uniwersytet Gdański
  • Justyna Jańczuk Uniwersytet Gdański
  • Monika Rysnik Uniwersytet Gdański
  • Marta Tucka Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

badanie rynku, analiza rynku, ryby, owoce morza, zaopatrzenie, dostawcy, spontaniczna znajomość marki, wspomagana znajomość marki, wizerunek, charakterystyka dostaw, asortyment, produkt

Abstrakt

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych na prośbę firmy Limito na przełomie grudnia 2010 roku i stycznia 2011. W pracy omówione zostały wyniki badań przeprowadzonych głównie pod kątem znajomości marki Limito oraz jej asortymentu. Uzyskane podczas wywiadu bezpośredniego informacje dotyczyły specyfiki dostaw ryb i owoców morza oraz obrazują charakterystyczne cechy zamówień. Badanie spontanicznej i sugerowanej znajomości marki Limito przyniosły wiele ciekawych rezultatów. Okazało się między innymi, iż 89,5% restauracji odwiedzanych jest przez przedstawicieli dystrybutorów, a nie producentów skąd wynikać może mniejsza znajomość rzeczywistych nazw marek wśród restauratorów. Jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Limito, najniższy jej poziom zgodnie z przeprowadzonymi badaniami charakteryzuje Gdynię. 89,5% respondentów jest usatysfakcjonowanych z portfolio firmy, a tylko 8% zwróciło uwagę na braki oferty (w postaci świeżych ryb). Za najlepszy z oferowanych produktów uznano łososia norweskiego – 28,9%. Znaczący procent respondentów docenił wysoką jakość produktów marki Limito jednocześnie podkreślając jednak, iż są one zbyt drogie w porównaniu z konkurencją. W przypadku 92,1% badanych restauracji, kucharze nie należą do żadnego z funkcjonujących na rynku stowarzyszeń branżowych, wykazują się jednak dużą aktywnością na w ramach pokazów kulinarnych (28,6%) oraz szkoleń (28,6%) co zachęca do rozszerzenia akcji promocyjnych na tym obszarze. Najbardziej kuszącą formą zachęty dla potencjalnych nowych klientów okazały się większe rabaty cenowe 65,8%. W oparciu o zgromadzone dane wskazano szereg rozwiązań, które mogą korzystnie wpłynąć na wizerunek marki Limito.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2011-03-11

Jak cytować

Pomierska, K., Rawa , J., Nosek , K., Datta, N., Leszczyńska, M., Kraszewska, A., … Tucka, M. (2011). Potencjał marki Limito na trójmiejskim rynku usług gastronomicznych. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (5), 207–213. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11327

Numer

Dział

Marketing i ubezpieczenia