Product placement w segmencie ubezpieczeń assistance

Autor

  • Dawid Zieliński Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

assistance, product placement, strategie pozycjonowania marki, ustawa o działalności ubezpieczeniowej

Abstrakt

Najważniejszym celem assistance jest dostarczanie najwyższej jakości usług oraz zapewnienie natychmiastowej, profesjonalnej pomocy beneficjentom w kraju i za granicą. W Polsce nie ma jednoznacznych uregulowań prawnych odnoszących się bezpośrednio do działalności assistance. Najważniejszym aktem normatywnym w zakresie assistance jest nowelizacja ustawy o działalności ubezpieczeniowej z dnia 8 lipca 2005r. oraz szczegółowe regulacje odnoszące się do ubezpieczeń majątkowych.

Instytucje ubezpieczeniowe wyspecjalizowane w realizacji koncepcji assistance stosują trzy podstawowe strategie pozycjonowania marki:

  • wzmocnienie indywidualizmu marki,
  • zagospodarowanie wolnych nisz rynkowych,
  • repozycjonowanie konkurencji.

Pozycjonowanie produktu jest oparte na eksponowaniu walorów assistance według siedmiu kategorii wartościujących. Wspieranie inicjatyw społecznych przez operatorów assistance jest ważnym elementem gry rynkowej dążącej do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, www.concordiaubezpieczenia.pl.

Daszewski A., Dąbrowska A., Inne ubezpieczenia związane z ruchem pojazdów mechanicznych, [w:] Ubezpieczenia komunikacyjne, red. S. Rogowski, Poltext, Warszawa 2006.

Ergo Hestia, www.ergohestia.pl.

Europejski Fundusz Leasingowy, www.efl.pl.

Inter Partner Assistance, www.ipassistance.pl.

Kobiecy Assistance, „Europ Assistance Newsletter” 2010, nr 60.

Kosicka E., Waga marki, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy” 2006, nr 11.

Kotler P., Marketing: podręcznik Europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

Kowalewski P., Pozwól sobie pomóc, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy” 2004, nr 6.

mBank, www.mbank.pl.

Mondial Assistance, www.mondial-assistance.pl.

Nowa identyfikacja wizualna IPA, Inter Partner Assistance, www.ipassistance.pl.

Nowak G., Pozytywny wymiar reklamy Medical Assistance BZ WBK w Klanie, Portal Ratownictwa Medycznego, www.ratowniczy.net.

Nowe programy Grupy Europ Assistance na świecie, „Europ Assistance Newsletter” 2009, nr 48.

Nowy produkt w ofercie Europ Assistance Polska,, www.bankier.pl.

Paluszyński P., Coris na wyciągnięcie ręki, Broszura Informacyjna Coris Varsovie 2008, nr 3.

Regulamin uczestnictwa w programie „Pakiet Usług Assistance” dla Dzieci i Młodzieży 2010/2011, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie „POLISA-ŻYCIE”, Warszawa 2010.

Orlicki M., Wąsiewicz M., Ubezpieczenie assistance, [w:] Ubezpieczenia komunikacyjne, red. A. Wąsiewicz, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz – Poznań 2001.

Ogólne Warunki Ubezpieczenia Warta Moto – Assistance, Grupa Ubezpieczeniowo – Finansowa Warta, Warszawa 2010.

Sakowski A., Szymaniak T., Product placement w praktyce, „Marketing i Rynek” 2008, nr 7.

SOS PZMOT, www.sospzmot.com.pl.

Śliperski M., Zawrotna kariera usług assistance, „Gazeta Ubezpieczeniowa” 2004, nr 45.

Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o działalności ubezpieczeniowej, Dz. U. Nr 124, poz. 1151 z późn. zm. 24. Ustawa z dnia 8 lipca 2005r. o zmianie ustawy o działalności ubezpieczeniowej oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. Nr 143, poz. 1204 z późn. zm.

Wsparcie dla kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”, Gazeta Ubezpieczeniowa, www.gu.com.pl.

Zielewski P., Assistance pomaga, „Forbes” 2010, nr 1.

Pobrania

Opublikowane

2011-03-11

Jak cytować

Zieliński, D. (2011). Product placement w segmencie ubezpieczeń assistance. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (5), 214–222. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/11328

Numer

Dział

Marketing i ubezpieczenia