Wykorzystanie marketingu szeptanego na przykładzie wybranych kampanii marketingowych
Słowa kluczowe:
marketing szeptany, kampania marketingowa, buzz marketingAbstrakt
W artykule zostały przedstawione definicje marketingu oraz marketingu szeptanego. Następnie wykazano techniki oraz narzędzia, dzięki którym można zbudować kampanię opartą na zasadzie kreowania szumu. Na podstawie dwóch kampanii marketingowych dotyczących odpowiednio: promocji nadchodzącego nowego sezonu serialu HBO Game of Thrones oraz kampanii promującej Project Stratos firmy Red Bull, wykazano przyczyny zastosowań różnych technik oraz narzędzi. Na koniec artykułu pokazano zalety oraz wady rozwiązań zastosowanych w obu kampaniach i w podsumowaniu wykazano, że: dobrze poprowadzona kampania oparta o transmisję na żywo jest w stanie przynieść oczekiwane efekty i rozwiązanie to ma swoje zalety, ale również i wadę.
Downloads
Bibliografia
Gordon I., Relacje z klientem. Marketing partnerski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
Hughes M., Marketing Szeptany, MT Biznes, Warszawa 2008.
Kirby J., Marsden P., Connected marketing: the viral, buzz and word of mouth revolution, Elsevier, 2006.
Kotler P. Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań, 2005.
Kotler P., Marketing od A do Z. , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Oficjalna strona internetowa poświęcona informacjom związanym z marketingiem, www.adage.com.
Oficialna strona internetowa poświęcona statystykom, badaniom rynku, www.statista.com.
Oficjalna strona internetowa poświęcona tematyce portali społecznościowych, socialmedia.pl. Oficjalna strona Red Bull Gmbh, www.redbull.com.
Oficjalna strona internetowa z wirtualnym słownikiem w języku angielskim, www.dictionary.cambridge.org.
Oficjalna strona założona przez CNET Networks gdzie przewodnim tematem są seriale. www.tv.com.
Śliwińska K., Pacut M., Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. , Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Withers J., Vipperman C., Na czym polega i jak robić Marketing Usług. Poradnik dla małych i średnich firm, Wydawnictwo M&A Communications Polska, Lublin 1994.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Cypyrigth notice