Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu bankowym

Autor

  • Weronika Nowak Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

marketing, bank, media społecznościowe, instytucje finansowe

Abstrakt

Rosnąca konkurencja na rynku bankowym prowadzi do coraz silniejszej walki o klienta przez instytucje finansowe. Marketing bankowy jest procesem regularnego dopasowywania działań prowadzonych przez instytucję finansową do zadowolenia obecnego jak i potencjalnego konsumenta. Usługa bankowa jest specyficznym rodzajem produktu, dlatego wymaga niestandardowego marketingu. Obecnie, coraz bardziej popularne są  media społecznościowe, które obejmują  wszelakie działania użytkowników na forach, blogach i serwisach społecznościowych w Internecie. Wśród najpopularniejszych z nich należy wymienić  Facebook, YouTube oraz Twitter. Studium przypadku obejmuje pięć  największych polskich banków w 2015 roku. Wszystkie z nich miały aktywne profile na wymienionych portalach. Analiza obejmuje przegląd fanpage’y wszystkich z nich w najbardziej znanych mediach społecznościowych wraz z analizą  podstawowych wyników finansowych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

największych banków w Polsce, „Bank”, czerwiec 2016.

BighamBernstel J., Free for all, ABA Marketing, March 2005.

BighamBernstel J., In Shut, ABA Bank Marketing, May 2004.

Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.

Harasim J., Marketingowa koncepcja działania banku, [w:] Działanie banków uniwersalnych – wybrane problemy, red. L. Leśniewski, Akademia Ekonomiczna Katowice, Katowice 2000.

Kolasa M., Marketing bankowy, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2008.

Podlaski A., Marketing społecznościowy – Tajniki skutecznej promocji w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.

Polańska K ., Biznesowy charakter mediów społecznościowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 656, „Studia Informatica” nr 28,Szczecin 2011.

Polańska K., Sieci społecznościowe – wybrane zagadnienia ekonomiczno‐społeczne, Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Sabolsky T., Change, ABA Bank Marketing, June 2006.

Waliszewski K., Narzędzia marketingu mix wykorzystywane przez spółki doradztwa finansowego w Polsce, Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 776, Szczecin 2014.

Współczesny bank, wyd. II, red. W. Jaworski, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2002.

Żurawik B., W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995.

Źródła internetowe

blog.sotrender.com.

brandingmonitor.pl.

ebizmba.com.

facebook.pl.

google.pl.

twitter.pl.

vk.com.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-16

Jak cytować

Nowak, W. (2017). Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu bankowym. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (8), 325–335. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/3459

Numer

Dział

Marketing, promocja, social media