Metody sprzedaży biletów jako element przedtransakcyjny logistycznej obsługi klienta

Autor

  • Daniel Gricer Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Słowa kluczowe:

logistyczna obsługa klienta, transport pasażerski, elementy przedtransakcyjne, metody sprzedaży

Abstrakt

Logistyczna Obsługa Klienta (LOK) odgrywa kluczową  rolę  w kształtowaniu usług przewozu pasażerów, co wyraża się także w systemie sprzedaży biletów. Jego wysoka sprawność i skuteczność jest elementem, który pozytywnie wpływa na całościowy odbiór systemu oraz budowanie relacji z pasażerami. Celem artykułu było przeprowadzenie oceny systemu sprzedaży trzech polskich przewoźników tj. PKP Intercity, Flixbus oraz Polskich Linii Lotniczych LOT oraz jego wpływu na całościową ocenę LOK respondentów. Dane zostały zebrane za pomocą formularza ankietowego, który był adresowany do usługobiorców wymienionych wyżej firm. Badanie odnosiło się  do wszystkich elementów LOK, dzięki czemu możliwe było porównaniu systemu sprzedaży pomiędzy przewoźnikami, a także z ogólnymi ocenami dotyczącymi całego systemu. Przeanalizowane dane zaprezentowane w artykule umożliwiły wyciągnięcie wniosków odnośnie systemu sprzedaży i rekomendacji na przyszłość.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej, Skala Likerta, https://www.cziitt.pw.edu.pl/.

Chaberek M., Praktyczny wymiar teorii logistyki, „Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu”, 2011, nr 10 (10).

Council of Supply Chain Management Professionals, definicja logistyki, www. https://cscmp.org/.

Gricer D., Czynniki wpływające na Logistyczną Obsługę Klienta w transporcie pasażerskim w Polsce, „Logistyka i Transport – Debiuty Studenckie”, Wrocław 2020.

Gricer D. Logistyczna Obsługa Klienta na przykładzie przewoźników: PKP Intercity, Flixbus i Polskich Linii Lotniczych LOT, praca licencjacka, Wrocław 2019.

Goban‐Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.

Gołembska E., Bentyn Z., Gołembski M., Logistyka usług, PWN, Warszawa 2017.

Gołembska E., Logistyka międzynarodowa, PWN, Warszawa 2014.

Goździewska‐Nowicka A., Logistyczna obsługa klienta czynnikiem sukcesu przedsiębiorstwa, „Czasopismo Logistyka” 2014, nr 6.

Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta. Metody ilościowe, PWN, Warszawa 2018.

Kempny D., Logistyczna Obsługa Klienta, Polskie Wydawnictwo Logistyczne, Warszawa 2001.

Krzywda D., Logistics Customer Service in the packaging industry, “Polish Journal of Management Studies” 2019, nr 20 (2).

Rucińska D., Potrzeby transportowe [w:] Transport. Nowe wyzwania, PWN, Warszawa 2016.

Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13).

Załoga E., Pasażerski transport regionalny w klasyfikacji transportu [w:] Pasażerski transport regionalny, red. E. Załoga, T. Kwarciński, PWN, Warszawa 2019.

Zeithaml V.A., Problems and Strategies in Service Marketing, “Journal of Marketing” 1985, nr 49 (2).

Pobrania

Opublikowane

2021-08-30

Jak cytować

Gricer, D. . (2021). Metody sprzedaży biletów jako element przedtransakcyjny logistycznej obsługi klienta. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (11), 181–189. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/6036

Numer

Dział

Artykuły