Postrzeganie wybranych kanałów komunikacji marketingowej w zależności od wieku

Autor

  • Karolina Bargańska Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

komunikacja marketingowa, środki przekazu reklamy, nastawienie do reklam, formy reklamy

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie różnic w postrzeganiu kanałów komunikacji marketingowej w zależności od wieku. W artykule scharakteryzowano szeroko rozumiane pojęcie komunikacji marketingowej oraz przedstawiono podział komunikacji marketingowej na formalną oraz nieformalną. Zdefiniowano również wybrane środki przekazu reklamy zwracając szczególną uwagę na wady i zalety danego kanału. Autorka położyła akcent na wydatki, których dokonano na poszczególne kanały komunikacji w 2022 r. oraz na udział kanałów komunikacji w rynku reklamowym w Polsce. W trzeciej części artykułu przedstawiono wyniki własnego badania empirycznego. W artykule umieszczono odpowiedzi na pytania dotyczące nastawienia do reklam, stopnia zainteresowania poszczególnymi rodzajami reklam oraz tego jaka reklama dostarcza największej ilości informacji. Wyniki badań zostały przedstawione w postaci wykresów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Bajdak A., Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw a budowanie relacji z podmiotami otoczenia na rynkach zagranicznych [w:] Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, red. A. Bajdak, „Studia Ekonomiczne UE w Katowicach”, Katowice 2014.

Dzierżyńska‐Mielczarek J., Zmiana modelu finansowania prasy, „Zeszyty Prasoznawcze” 2016, zeszyt 2(226).

Kall J., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2002.

Marketer+, https://marketerplus.pl/planowanie‐kampanii‐wskazniki‐mediowe‐czesc‐1‐telewizja/.

Nowacki R., Reklama, Difin, Warszawa 2006.

Nowy marketing, https://nowymarketing.pl/a/41345,internet‐liderem‐polskiego‐rynku‐reklamy‐w‐2022‐r.

Rydel M., Zintegrowana komunikacja marketingowa nowe podejście‐propozycja uporządkowania pojęć, „Acta Universitatis Lodziensis”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.

Wirtualne media, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek‐reklamy‐telewizyjnej‐2022‐lider‐polsat‐aflofarm‐sponsoring.

Pobrania

Opublikowane

2023-07-03

Jak cytować

Bargańska, K. (2023). Postrzeganie wybranych kanałów komunikacji marketingowej w zależności od wieku. Zeszyty Studenckie „Nasze Studia", (13), 250–257. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/naszestudia/article/view/9128

Numer

Dział

Artykuły