Postrzeganie wybranych kanałów komunikacji marketingowej w zależności od wieku
Słowa kluczowe:
komunikacja marketingowa, środki przekazu reklamy, nastawienie do reklam, formy reklamyAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie różnic w postrzeganiu kanałów komunikacji marketingowej w zależności od wieku. W artykule scharakteryzowano szeroko rozumiane pojęcie komunikacji marketingowej oraz przedstawiono podział komunikacji marketingowej na formalną oraz nieformalną. Zdefiniowano również wybrane środki przekazu reklamy zwracając szczególną uwagę na wady i zalety danego kanału. Autorka położyła akcent na wydatki, których dokonano na poszczególne kanały komunikacji w 2022 r. oraz na udział kanałów komunikacji w rynku reklamowym w Polsce. W trzeciej części artykułu przedstawiono wyniki własnego badania empirycznego. W artykule umieszczono odpowiedzi na pytania dotyczące nastawienia do reklam, stopnia zainteresowania poszczególnymi rodzajami reklam oraz tego jaka reklama dostarcza największej ilości informacji. Wyniki badań zostały przedstawione w postaci wykresów.
Downloads
Bibliografia
Bajdak A., Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw a budowanie relacji z podmiotami otoczenia na rynkach zagranicznych [w:] Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, red. A. Bajdak, „Studia Ekonomiczne UE w Katowicach”, Katowice 2014.
Dzierżyńska‐Mielczarek J., Zmiana modelu finansowania prasy, „Zeszyty Prasoznawcze” 2016, zeszyt 2(226).
Kall J., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2002.
Marketer+, https://marketerplus.pl/planowanie‐kampanii‐wskazniki‐mediowe‐czesc‐1‐telewizja/.
Nowacki R., Reklama, Difin, Warszawa 2006.
Nowy marketing, https://nowymarketing.pl/a/41345,internet‐liderem‐polskiego‐rynku‐reklamy‐w‐2022‐r.
Rydel M., Zintegrowana komunikacja marketingowa nowe podejście‐propozycja uporządkowania pojęć, „Acta Universitatis Lodziensis”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.
Wirtualne media, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek‐reklamy‐telewizyjnej‐2022‐lider‐polsat‐aflofarm‐sponsoring.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Cypyrigth notice