ISSN: 2300-5823
Punkty MEiN: 20
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Od 2012 roku „Schulz/Forum” jest platformą, na której spotykają się badacze i czytelnicy Brunona Schulza. Są na niej prezentowane najnowsze interpretacje jego twórczości – zarówno prozatorskiej, jak i graficznej – oraz nieznane materiały archiwalne i dokumenty rzucające nowe światło na jego biografię. Przez ostatnie lata czasopismu udało się zdobyć uznanie (oraz rozpoznawalność) nie tylko wśród literaturoznawców (zwłaszcza schulzologów), ale też w szeroko rozumianej humanistyce – również zagranicznej.
Redakcja zamierza rozwijać tę tendencję i zwiększać zakres międzynarodowej współpracy i dialogu. Dotyczy to głównie środowiska badaczy Schulza już goszczących na łamach „Schulz/Forum” – ze Lwowa i z Drohobycza, z Paryża, z Cambridge, Chicago czy z Tokio. Projekt na najbliższe lata zakłada jednak przede wszystkim ożywienie współpracy z autorami z Niemiec, Holandii, Brazylii czy z Hiszpanii. Kierunki te wyznacza aktualna faza światowej recepcji dzieła Schulza, który – jak się wydaje – od co najmniej dwóch dekad jest przedmiotem rosnącego zainteresowania. Świadczą o tym nowe tłumaczenia na obce języki. W ślad za nimi idzie refleksja krytycznoliteracka i naukowa.
„Schulz/Forum” ma szanse stać się międzynarodowym periodykiem współorganizującym coraz intensywniej rozwijającą się na świecie debatę na temat Schulza i jego dzieła. Pod patronatem czasopisma, w ramach Biblioteki „Schulz/Forum”, wydawane są także najnowsze książki schulzologiczne zarówno polskich, jak i zagranicznych autorów.
[odczytania]
W dziale prezentowane są najnowsze interpretacje twórczości Brunona Schulza zarówno polskich, jak i zagranicznych autorek i autorów. Wszystkie artykuły publikowane w tym dziale są recenzowane.
[paralele i konteksty]
W dziale prezentowane są teksty komparatystyczne, w których osoba i dzieło Brunona Schulza spotyka się z innymi twórcami i reprezentowanymi przez nich kulturami. Wszystkie artykuły publikowane w tym dziale są recenzowane.
[inicjacje schulzowskie]
W dziale prezentowane są schulzologiczne debiuty – w szczególności młodych badaczy i badaczek. Wszystkie artykuły publikowane w tym dziale są recenzowane.
[horyzont życia]
W dziale prezentowane są teksty biograficzne i okołobiograficzne poświęcone Schulzowi, jak również próby teoretycznoliterackie związane z biografistyką. Wszystkie artykuły publikowane w tym dziale są recenzowane.
[horyzont dzieła]
W dziale prezentowane są teksty, dla których przewodnim tematem jest dzieło Schulza – jako problem edytorski, a także materialny i historyczny zespół źródeł. Wszystkie artykuły publikowane w tym dziale są recenzowane.
[inspiracje]
W dziale prezentowane są najnowsze teksty „schulzoidalne”, czyli próby literackie inspirowane twórczością Brunona Schulza. Teksty publikowane w tym dziale nie są recenzowane.
[fragmenty antropologiczne]
W dziale prezentowane są ważne eseje i rozprawy z humanistyki światowej, po raz pierwszy tłumaczone na język polski oraz stanowiące uzupełnienie numerów tematycznych „Schulz/Forum”. Teksty publikowane w tym dziale nie są recenzowane.
[archiwum]
W dziale prezentowane są archiwalia i znaleziska schulzowskie, a także krytyczne opracowania zespołów archiwalnych i sprawozdania z kwerend. Teksty publikowane w tym dziale nie są recenzowane, chyba że mają charakter naukowych rozpraw.
[projekty]
W dziale prezentowane są projekty artystyczne, literackie i naukowe związane z dziełem lub osobą Brunona Schulza – zwykle w formule zapowiedzi lub automanifestu. Teksty publikowane w tym dziale nie są recenzowane.
[noty, recenzje, przeglądy]
W dziale prezentowane są najnowsze informacje dotyczące recepcji Schulza i schulzologicznego środowiska: recenzje, teksty popularnonaukowe, sprawozdania z konferencji, ogłoszenia. Teksty publikowane w tym dziale zwykle nie są recenzowane, chyba że mają charakter naukowych polemik.
„Schulz/Forum” ukazuje się dwa razy w roku – w marcu i wrześniu.
Redakcja prowadzi nabór tekstów w trybie ciągłym. Ponadto nabór do specjalnych numerów tematycznych ogłaszany wraz z krótkim opisem CFP jest na stronie internetowej czasopisma w roku poprzedzającym planowaną publikację. Szczegółowe instrukcje dla autorów znajdują się w zakładce Przesyłanie tekstów.
Językiem głównym czasopisma jest polski. Teksty zgłoszone w innych językach będą rozpatrywane do tłumaczenia na podstawie anglojęzycznego abstraktu.
Czasopismo nie pobiera od autorów opłat za publikację artykułów.
„Schulz/Forum” zapewnia natychmiastowy, otwarty dostęp do wszystkich swoich treści zgodnie z zasadą, że badania swobodnie dostępne zwiększają i przyśpieszają globalny rozwój nauki i wymianę wiedzy. Kolejne numery „Schulz/Forum” publikowane są bezpłatnie w wersji cyfrowej na stronie internetowej czasopisma oraz w bazach bibliometrycznych.
Złożenie tekstu do „Schulz/Forum” jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie go wraz z metadanymi na warunkach licencji Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa (CC BY-SA 4.0).
Wzór umowy autorskiej dostępny jest tutaj.
Biblioteka Nauki
CEEOL – Central and Eastern European Online Library
CEJSH – Central European Journal of Social Sciences and Humanities
DOAJ – Directory of Open Access Journals
EBSCO
ERIH PLUS – European Reference Index for the Humanities
PBN/POL-index
W kwestii dobrych praktyk i zasad etyki publikacyjnej redaktorzy „Schulz/Forum” dokładają wszelkich starań, aby spełniać standardy określone przez Committee on Publication Ethics (COPE).
Obowiązki redakcji
Obowiązki recenzentów
Obowiązki autorów
ISSN: 2300-5823
Punkty MEiN: 20
Polityka Open Access
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.