Odpowiedzialność za słowo w czasach mediów społecznościowych

Autor

  • Ewa Bednarz III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni

DOI:

https://doi.org/10.26881/tutg.2023.1.06

Słowa kluczowe:

odpowiedzialność za słowa, media społecznościowe, młodzi ludzie

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Badyda, E., 2012. Odpowiedzialność za słowo w świetle współczesnego wykorzystywania języka w funkcji perswazyjnej, Ethos, 25, 1-2 (97-98), s. 174-189.

Chmielecka, P., 2022. Zjawisko dezinformacji w komunikacji politycznej na przykładzie imigrantów z Ukrainy – zarys problemu, [w:] D. Boćkowski, E. Dąbrowska-Prokopowska, P. Goryń, K. Goryń (red.) Dezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, Białystok, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, s. 63-78.

Jaska, E., Gomoła, B., Werenowska, A., 2019. Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu wizerunku marki. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 21(70), 56-67. DOI: 10.22630/PEFIM.2019.21.70.5

Marzec, D., 2022. Znaczenie influencer marketingu w kształtowaniu decyzji współczesnych konsumentów. Media i Społeczeństwo, 16, s. 154-174. DOI: 10.53052/MiS.2022.16.10

Ostrowska, U., 2015. W labiryncie wolności i odpowiedzialności za słowo, Paedagogia Christiana, 2/36, s. 11-26. DOI: 10.12775/PCh.2015.023

Rozmarynowska, K., 2019. Odpowiedzialność za słowa. Moralna ocena działania językowego. Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria, 1(109). DOI: 10.24425/pfns.2019.126640

Smahel, D., Machackova, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Ólafsson, K., Livingstone, S., Hasebrink, U., 2020. EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. DOI: 10.21953/lse.47fdeqj01ofo

Sudomir, B., 2020. Młode pokolenie w mediach społecznościowych, [w:] A. Sawicki (red.) Wybrane problemy zarządzania, Pelplin, Wydawnictwo Bernardinum, s. 96-109.

Szyszkowska, M., 2017. Odpowiedzialność za słowo, [w:] K. Prandecki (red.) Przyszłość: Świat, Europa, Polska, Biuletyn Komitetu Prognoz „Polska 2000 Plus” przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk, Komitet Prognoz „Polska 2000 Plus” przy Prezydium PAN, Warszawa, 2(38), s. 18-22.

UOKiK, 2021. Kryptoreklamy w social mediach influencerów? Postępowanie wyjaśniające Prezesa UOKiK, 29.09.2021.

UNICEF, 2021. The Changing Childhood Project. UNICEF, New York.

Ustawa Kodeks karny z 6 czerwca 1997 r. (Dz. U. 1997, nr 88 poz. 553 z późn. zm.)

WHO, 2020. WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19, 11 March 2020.

Źródła internetowe:

Słownik języka polskiego PWN. https://sjp.pwn.pl/slowniki/media%20spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe.html [Dostęp 31.10.2022].

Digital 2022: Global overview report, 26.01.2022. https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report [Dostęp 26.10.2022].

http://zbadane.pl/naukispoleczne/psychologia/zasadapodczepienia [Dostęp: 1.11.2022].

https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-sloworoku/haslo/influencer;6368873.html [Dostęp: 2.11.2022].

https://www.bankier.pl/wiadomosc/UOKiKzajmie-sie-afera-metkowa-Veclaim-iznanej-blogerki-Jessiki-Mercedes-7896898.html [Dostęp 5.11.2022].

https://www.powiat.cieszyn.pl/aktualnosci/hejt-w-internecie-konsekwencje-prawneinformator [Dostęp 8.11.2022].

Pobrania

Opublikowane

2023-03-27

Jak cytować

Bednarz, E. (2023). Odpowiedzialność za słowo w czasach mediów społecznościowych. Tutoring Gedanensis, 8(1), 54–58. https://doi.org/10.26881/tutg.2023.1.06

Numer

Dział

Artykuły