Emancypacja osób niepełnosprawnych – rzeczywistość oczami studenta z afazją

Autor

  • Jakub Konkol Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/tutg.2023.2.07

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność, afazja, edukacja, codzienne realia, społeczeństwo

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Drewniak-Wołosz E., Gorzko K., Jackowska I., Komar K., Paluch A., Pasek A., Polakiewicz J., Słupek M., Świątkowska K. 2017, Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Poradnik dla nauczycieli. Wydawnictwo Komlogo, 95.

Głodkowska, J. 2014, Rozważania nad podmiotowością a niepełnosprawność – u źródeł współczesnego ujęcia iw perspektywie interdyscyplinarnej. Człowiek - Niepełnosprawność – Społeczeństwo, 2(24), 91-109.

Godlewska-Byliniak, E. 2020, Niepełnosprawność i aktywizm. Performatywna siła protestu. Teksty drugie, (2), 104-123. [dostęp 05.05.2023].

Muca, K. 2018, Niepełnosprawność jako inność. Ksenologie, 149-167. [dostęp 05.05.2023].

Źródła internetowe:

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/niepelnosprawnosc;3947453.html#prettyPhoto [dostęp 05.05.2023].

https://sjp.pwn.pl/sjp/niemota;2489021.html [dostęp 05.05.2023].

https://sjp.pwn.pl/sjp/afazja;2438795.html [dostęp 05.05.2023].

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/akcjaT4;3866846.html [dostęp 02.06.2023].

https://gazetaolsztynska.pl/788778,Nazistowskie-ludobojstwo-o-ktorym-malo-ktochce-pamietac.html [dostęp 02.06.2023].

https://stat.gov.pl/spisy-powszechne/nsp2011/nsp-2011-wyniki/ludnosc-stan-istruktura-demograficzno-spolecznansp-2011,16,1.html [dostęp 05.05.2023].

https://stat.gov.pl/download/cps/rde/xbcr/gus/LUD_ludnosc_stan_str_dem_spo_NSP2011.pdf [dostęp 05.05.2023].

https://uniwersyteckie.pl/nauka/prof-rutkiewicz-hanczewska-polowa-swiata-niemowi [dostęp 05.05.2023].

http://www.ppp.elk.edu.pl/wp-content/uploads/2020/11/afazja-1.pdf [dostęp 23.05.2023].

https://niepelnosprawni.gov.pl/p,81,bael [dostęp 23.05.2023].

Pobrania

Opublikowane

2023-10-13

Jak cytować

Konkol, J. (2023). Emancypacja osób niepełnosprawnych – rzeczywistość oczami studenta z afazją. Tutoring Gedanensis, 8(2), 70–81. https://doi.org/10.26881/tutg.2023.2.07

Numer

Dział

Artykuły