Wieczorne serwisy informacyjne a kształtowanie opinii

Autor

  • Klaudia Kamieniarz Uniwersytet Warszawski

Słowa kluczowe:

serwis informacyjny, framing, news, agenda setting, telewizja

Abstrakt

Niniejszy artykuł poświęcono analizie jakościowej wybranych elementów wieczornych serwisów informacyjnych, które w dużym stopniu wpływają na percepcję widzów oraz mogą służyć do kształtowania ich poglądów w zamierzony przez nadawcę sposób. Analizie jakościowej poddano agendę serwisów, a także w nawiązaniu do koncepcji uramowienia – forszpany i śródszpany, tytuły oraz wizualne zapowiedzi newsów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011.

Entman R.M., Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm, „Journal of Communication” 1993, Vol. 43, s. 51–58.

Entman R.M., Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy, University of Chicago Press, Chicago–London 2004.

Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.

Łódzki B., Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010.

McCombs M., Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, tłum. B. Radwan, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.

Nowak E., Ustanawianie agendy politycznej przez media. Efekt newsa w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014.

Pobrania

Opublikowane

2018-10-15

Jak cytować

Kamieniarz, K. (2018). Wieczorne serwisy informacyjne a kształtowanie opinii. Media Biznes Kultura, (2(5), 11–23. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8040

Numer

Dział

Media