Wieczorne serwisy informacyjne a kształtowanie opinii
Słowa kluczowe:
serwis informacyjny, framing, news, agenda setting, telewizjaAbstrakt
Niniejszy artykuł poświęcono analizie jakościowej wybranych elementów wieczornych serwisów informacyjnych, które w dużym stopniu wpływają na percepcję widzów oraz mogą służyć do kształtowania ich poglądów w zamierzony przez nadawcę sposób. Analizie jakościowej poddano agendę serwisów, a także w nawiązaniu do koncepcji uramowienia – forszpany i śródszpany, tytuły oraz wizualne zapowiedzi newsów.
Downloads
Bibliografia
Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011.
Entman R.M., Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm, „Journal of Communication” 1993, Vol. 43, s. 51–58.
Entman R.M., Projections of Power: Framing News, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy, University of Chicago Press, Chicago–London 2004.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.
Łódzki B., Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2010.
McCombs M., Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, tłum. B. Radwan, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
Nowak E., Ustanawianie agendy politycznej przez media. Efekt newsa w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2014.