Kryteria selekcji artykułów przez redakcje czasopism naukowych z dziedziny komunikowania

Autor

  • Valerie Kasianchuk National Technical University of Ukraine, "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"

Słowa kluczowe:

czasopisma naukowe, selekcja czasopism, metodologia, impact factor, komunikowanie

Abstrakt

W artykule przedstawiono analizę kryteriów kwalifikowania lub odrzucenia artykułów naukowych przez redakcje czasopism z dziedziny komunikowania i posiadających współczynnik wpływu impact factor (IF). Kryteria te obejmują: oryginalność przedstawianych tez i ich naukową weryfikację, zastosowaną metodologię, wkład w rozwój dyscypliny nauk o komunikowaniu, wysoką jakość merytoryczną, nastawienie na umiędzynarodowienie wyników itp. Większość redakcji tworzy własne – „szyte na miarę” – zasady doboru artykułów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Baladro’n Pazos A., Correyero Ruiz B., The Future of Emerging Spanish Scientific Communication Journals, ”Journal of Scholarly Publishing” 2015, Vol. 46, No. 2, s. 175–192.

Giménez-Toledo E., Román-Román A., Alcain-Partearroyo M., From experimentation to coordination in the evaluation of Spanish scientific journals in the humanities and social sciences, ”Research Evaluation” 2007, Vol. 16, No. 2, s. 137–148.

Giménez-Toledo E., Román-Román A., Perdiguero P., Palencia I., The Editorial Boards of Spanish Scholarly Journals: What Are They Like? What Should They Be Like?, “Journal of Scholarly Publishing” 2009, Vol. 40, No. 3, s. 287–306.

Feeley T., Bibliometric Analysis of Communication Journals from 2002 to 2005, “Human Communication Research” 2008, Vol. 34, No. 3, s. 505–520.

Kim S., Chesnut M., Hidden Lessons for Developing Journals: A Case of North American Academics Publishing in South Korea, “Journal of Scholarly Publishing”2016, Vol. 47, No. 3.

Lauf E., National Diversity of Major International Journals in the Field of Communication, “Journal of Communication” 2005, Vol. 55, No. 1, s. 139–151.

Perry S., Michalski L., Common Acceptance Rate Calculation Methods in Communication Journals: Developing Best Practices, “Journalism and Mass Communication Educator” 2010, Vol. 65, No. 2, s. 168–186.

Poor N., Global Citation Patterns of Open Access Communications Studies Journals: Pushing beyond the Social Science Citation Index, “International Journal of Communication” 2009, No. 3, s. 853–879.

Soley L., Bonewits S., Transparency in Communication: An Examination of Communication Journals. Conflicts-of-Interest Policies, “Journal of Communication” 2006, Vol. 30, No. 3, s. 209–228.

Stumpf I., Peer Review in Communications Journals: Viewpoint of Editors, Authors and Referees, “Perspectivas en ciência da informação” 2008, Vol. 13, No. 1, s. 18–32.

Torrado Morales S., Gime’nez Toledo E., British Scholarly Journals on Film Studies: Study and Evaluation of Their Internationality, “Journal of Scholarly Publishing” 2012, Vol. 44, No. 1, s. 75–90.

Opublikowane

2018-10-15

Jak cytować

Kasianchuk, V. (2018). Kryteria selekcji artykułów przez redakcje czasopism naukowych z dziedziny komunikowania. Media Biznes Kultura, (2(5), 57–65. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8044

Numer

Dział

Media