Marketing społeczny, storytelling i budowanie narracji w reklamie na przykładzie spotu „100 sekund dobra”
DOI:
https://doi.org/10.26881/prog.2020.7.09Słowa kluczowe:
reklama, marketing, komunikacja wizualna, marketing społeczny, storytellingAbstrakt
Marki, które odnosza sukces, to te, które dają swoim konsumentom coś więcej niż produkt. Postrzegają one klienta jako człowieka, który ma pragnienia i emocje, starają się więc na nie odpowiedzieć. Jedną z takich marek jest Jeronimo Martins. Powstałym we współpracy z Caritasem spotem „100 sekund dobra” firma zachęca do niesienia pomocy innym oraz odwołuje się do ważnych dla każdego Polaka wartości, takich jak patriotyzm, dom, rodzina. Film na tle innych treści promocyjnych wyróżnia się dbałościa o wizualne detale. Ponadto o sile przekazu stanowią przyciągająca uwage widza historia oraz znakomicie wkomponowany w promocje marki marketing społeczny, którym został poświęcony niniejszy artykuł. Głównym celem artykułu jest analiza spotu „100 sekund dobra” w aspekcie wizualnym i narracyjnym. W artykule również przedstawiono funkcje storytellingu i marketingu społecznego w przekazie reklamowym.
Downloads
Bibliografia
Albin K., 2000, Reklama: przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa–Wrocław.
Benedikt A., 2005, Reklama jako proces komunikacji, Wrocław.
Caritas Polska, Pomagamy na 100! – 100 SEKUND DOBRA, https://caritas.pl/blog/2018/04/12/pomagamy-na-100-100-sekund-dobra/ [dostęp: 5.10.2019].
Caritas Polska, Pomagamy na 100! Największe dzieło pomocy w historii współpracy dwóch gigantów, https://caritas.pl/blog/2018/04/05/pomagamy-na-100-najwieksze-dzielo-pomocy-w-historii-wspolpracy-dwoch-gigantow/ [dostęp: 5.10.2019].
Czubała A., 2013, Koncepcja i formy marketingu społecznego przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, t. 22, nr 1.
Czubała A., 2011, Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.
Górska M., b.r., Storytelling biznesowy, https://monikagorska.com/storytelling/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., Historia, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., Misja i wizja, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., O nas, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Kamiński J., 2014, Marketing a społeczeństwo – obszary działania – bariery badania, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pragmata tes Oikonomias” nr 8.
Monarth H., b.r., Nieodparta moc storytellingu jako strategicznego narzędzia biznesowego, Harvard Business Reviev Polska, https://www.hbrp.pl/b/nieodparta-moc-storytellingu-jako-strategicznego-narzedzia-biznesowego/1BDQj23gI [dostęp: 5.10.2019].
Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2002, Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa.
Pagoria C., 2014, Video Retention Rates, Motion Source, https://www.motionsource.com/blog/video-retention-rates [dostęp: 5.10.2019].
Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2010, Marketing 3.0, Warszawa.
Sibley A., 2017, 19 Reasons You Should Include Visual Content in Your Marketing, Hubspot, https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33423/19-reasons-you-should-include-visual-content-in-yo ur-marketing-data.aspx [dostęp: 5.10.2019].
Sołecka K., 2015, Najdłużej żyjący Polacy o szczęśliwym życiu. Zobacz film „100 sekund dobra, https://www.rmf.fm/magazyn/news,15634,najdluzej-zyjacy-polacy-o-szczesliwym-zyciu-zobacz-film-100-sekund-dobra.html [dostęp: 5.10.2019].
Żmigrodzki P. (red.), 2007, Wielki słownik języka polskiego, Kraków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Progress
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.