Social marketing, storytelling and visual aspects of “100 seconds of good” advertising
DOI:
https://doi.org/10.26881/prog.2020.7.09Keywords:
advertising,, marketing, visual communication, storytelling, social marketingAbstract
Brands that are successful are those that give their consumers something more than a product. They perceive the client as a person who has desires and emotions and try to answer them. One such brand is Jeronimo Martins. The “100 seconds good” spot created in cooperation with Caritas the company encourages to help others and refers to values important for each Pole, such as patriotism, home, family. Compared to other promotional content, the film is distinguished by attention to visual details. In addition, the strength of the message is history which attracts attention of viewers and social marketing perfectly integrated into the promotion of the brand. The main goal of the article is the analysis of the “100 seconds of good” spot in the visual and narrative aspect. The article also presents the functions of storytelling and social marketing in advertising.
Downloads
References
Albin K., 2000, Reklama: przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa–Wrocław.
Benedikt A., 2005, Reklama jako proces komunikacji, Wrocław.
Caritas Polska, Pomagamy na 100! – 100 SEKUND DOBRA, https://caritas.pl/blog/2018/04/12/pomagamy-na-100-100-sekund-dobra/ [dostęp: 5.10.2019].
Caritas Polska, Pomagamy na 100! Największe dzieło pomocy w historii współpracy dwóch gigantów, https://caritas.pl/blog/2018/04/05/pomagamy-na-100-najwieksze-dzielo-pomocy-w-historii-wspolpracy-dwoch-gigantow/ [dostęp: 5.10.2019].
Czubała A., 2013, Koncepcja i formy marketingu społecznego przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, t. 22, nr 1.
Czubała A., 2011, Rola konsumentów w realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.
Górska M., b.r., Storytelling biznesowy, https://monikagorska.com/storytelling/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., Historia, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., Misja i wizja, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Jeronimo Martins Polska S.A., O nas, https://karierawjm.pl/o-nas/historia/ [dostęp: 4.10.2019].
Kamiński J., 2014, Marketing a społeczeństwo – obszary działania – bariery badania, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pragmata tes Oikonomias” nr 8.
Monarth H., b.r., Nieodparta moc storytellingu jako strategicznego narzędzia biznesowego, Harvard Business Reviev Polska, https://www.hbrp.pl/b/nieodparta-moc-storytellingu-jako-strategicznego-narzedzia-biznesowego/1BDQj23gI [dostęp: 5.10.2019].
Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., 2002, Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa.
Pagoria C., 2014, Video Retention Rates, Motion Source, https://www.motionsource.com/blog/video-retention-rates [dostęp: 5.10.2019].
Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., 2010, Marketing 3.0, Warszawa.
Sibley A., 2017, 19 Reasons You Should Include Visual Content in Your Marketing, Hubspot, https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33423/19-reasons-you-should-include-visual-content-in-yo ur-marketing-data.aspx [dostęp: 5.10.2019].
Sołecka K., 2015, Najdłużej żyjący Polacy o szczęśliwym życiu. Zobacz film „100 sekund dobra, https://www.rmf.fm/magazyn/news,15634,najdluzej-zyjacy-polacy-o-szczesliwym-zyciu-zobacz-film-100-sekund-dobra.html [dostęp: 5.10.2019].
Żmigrodzki P. (red.), 2007, Wielki słownik języka polskiego, Kraków.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Progress
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.