Biblioteka szkolna to doskonała inwestycja społeczna

Autor

  • Joanna Dobkowska Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Sochaczewie

Słowa kluczowe:

biblioteki szkolne, organizacja pracy, zarządzanie, wpływ społeczny, biblioteka Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Sochaczewie

Abstrakt

W artykule został podjęty temat organizacji pracy bibliotek szkolnych. Są to jednostki, których specyfika, charakter działania oraz skala różnią się znacznie od pozostałych typów bibliotek. Placówki szkolne obarczone są wieloma zadaniami, jednak środki, którymi dysponują, są niewielkie. W tekście, opierając się na doświadczeniach biblioteki Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Sochaczewie, zasygnalizowano najważniejsze problemy tych placówek oraz kierunki rozwoju, który możliwy jest dzięki aktywnym działaniom bibliotekarzy. Zwrócono uwagę, iż pomimo licznych trudności biblioteki szkolne powinny być dynamicznie rozwijane, stając się doskonałą inwestycją, sprzyjającą edukacji i integracji najmłodszej części społeczeństwa – dzieci i młodzieży.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2022-10-17

Jak cytować

Dobkowska, J. (2022). Biblioteka szkolna to doskonała inwestycja społeczna. Zarządzanie Biblioteką, (1(14), 141–146. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/10289

Numer

Dział

Badania i wizje