Oczekiwania klientów bibliotek wobec rozwiązań mobilnych dostępnych w serwisach informacyjno-bibliotecznych
Słowa kluczowe:
serwisy mobilne, nowe technologie w bibliotekach, serwisy informacyjno-biblioteczneAbstrakt
Rozwiązania mobilne wydają się obecnie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nie dziwi zatem, że w ostatnim czasie wzbudzają zainteresowanie praktyków i teoretyków badających różne płaszczyznach życia człowieka. Wskazana tendencja dotyczy także bibliotek, jednakże wdrożenie w bibliotekach tego typu rozwiązań nie jest zadaniem prostym. Ciekawym aspektem badawczym wydaje się więc, czy dla biblioteki takie rozwiązanie jest w ogóle potrzebne? A jeśli tak, to w jak szerokim zakresie powinno umożliwiać dostęp do jej serwisów informacyjnych? O tego typu informacje najlepiej zapytać oczywiście samych użytkowników, co ilustruje niniejszy artykuł.
Downloads
Bibliografia
Cisco prognozuje 8-krotny wzrost globalnego ruchu w sieciach mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.cisco.com/web/PL/prasa/news/2016/20160217.html. Stan z dnia 29.04.2016.
Gartner Says Smartphone Sales Grew 46.5 Percent in Second Quarter of 2013 and Exceeded Feature Phone Sales for First Time [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.gartner.com/newsroom/id/2573415. Stan z dnia 29.04.2016.
JAROCKI Mariusz. Mobilność a usługi biblioteczne na przykładzie publicznych uczelni akademickich w Polsce – case study. In WROCŁAWSKA Maria, JERZYK-WOJTECKA Justyna (red.). Biblioteka w komórce? Przyszłość usług bibliotecznych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013, s. 15–25. ISBN 978-83-7969-012-1.