Rola wizualnej komunikacji marketingowej w kształtowaniu architektury i wnętrz budynków bibliotek

Autor

  • Bartłomiej Homiński Politechnika Krakowska

Słowa kluczowe:

architektura bibliotek, identyfikacja wizualna, marka w architekturze

Abstrakt

Zdolność budynków oraz zespołów urbanistycznych do przekazywania pewnych komunikatów była od najdawniejszych czasów motywem powstania wielu wybitnych dzieł architektury i urbanistyki, co wykorzystywano do manifestowania siły i bogactwa zleceniodawcy czy do wpływania na zachowania użytkowników. Dynamiczne przekształcenia gospodarki rynkowej ostatnich dekad oraz rozwój marketingu jako nauki sprawiły, że od współczesnych budynków oczekujemy nie tylko, że będą nas zachwycały, ale że będą również skutecznie przekazywały zaprogramowane komunikaty marketingowe. W niniejszym artykule omówiono obszary zastosowania wizualnej komunikacji marketingowej w kształtowaniu architektury i wnętrz budynków bibliotek.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Biblioteka 2.0. Blog społeczności czytelników i bibliotekarzy cyfrowych [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://blog.biblioteka20.pl/?p=63. Stan z dnia 30.03.2013.

FILAR Przemysław, KUBICKI Paweł (red.). 2. Miasto w działaniu. Zrównoważony rozwój z perspektywy oddolnej. Warszawa: Instytut Obywatelski, 2012. ISBN 978-83-63874-00-1.

HOMIŃSKI Bartłomiej. Nowe „serce” Warszawy – BUWing na Powiślu. 3. Czasopismo Techniczne. Architektura. 2008, nr 3, s. 7-14. ISSN 1897-6271.

HOMIŃSKI Bartłomiej. 4. Wpływ współczesnych przemian cywilizacyjnych na nową rolę bibliotek w strukturze miasta [Praca doktorska]. Kraków: Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej, 2011.

JANOWICZ Rafał. 5. Wizualna komunikacja marketingowa w architekturze [Praca doktorska]. Gdańsk: Wydział Architektury Politechnik Gdańskiej, 2010.

JANOWICZ Rafał. Wpływ komunikacji marketingowej na kształtowanie miast. 6. Czasopismo Techniczne. Architektura. 2012, nr 1, s. 293-301. ISSN 1897-6271.

JUZWA Nina. Medialność i marketing nowej architektury – przykład obiektu 7. przemysłowego. Czasopismo Techniczne. Architektura. 2010, z. 7, s. 134-137. ISSN 1897-6271.

KONIECZNA Danuta, Ściągnij sobie… z półki, czyli przestrzenie nowych bibliotek. 8. Zawód: Architekt. 2011, nr 1, s. 18-23. ISSN 1898-486X.

LATIMER Karen, NIEGAARD Helen (red.). 9. IFLA Library Building Guidelines: Developments & Reflections. München: K.G. Saur, 2007. ISBN 978-3-598-11768-8.

McDONALD Andrew. The Ten Commandments revisited: the Qualities of Good Library Space. Liber Quarterly [Dokument elektroniczny]. 2006, vol. 16, issue 2. Tryb dostępu: http://liber.library.uu.nl/index.php/lq/article/view/7840/8011. Stan z dnia 24.03.2013.

PALEJ Anna, HOMIŃSKI Bartłomiej. Współczesne biblioteki i ich nowa rola w życiu 11. mieszkańców miast. Czasopismo Techniczne. Architektura. 2007, nr 2, s. 207-213. ISSN 1897-6271.

Prague scraps library Project admired abroad 12. [Dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://aktualne.centrum.cz/czechnews/clanek.phtml?id=625166. Stan z dnia 01.04.2013.

P13. rogram rozwoju bibliotek [Dokument elektroniczny]. Warszawa, 2009. Tryb dostępu: http://www.biblioteki.org/repository/PLIKI/DOKUMENTY/MATERIALY%20PROMOCYJNE/broszura_wydana_z_okazji_inauguracji_Programu.pdf. Stan z dnia 25.03.2013.

WĘCŁAWOWICZ-GYURKOVICH Ewa. Czy architektura musi być piękna? 14. Czasopismo Techniczne. Architektura. 2007, z. 6, s. 152‐157. ISSN 1897-6271.

Opublikowane

2013-07-24

Jak cytować

Homiński, B. (2013). Rola wizualnej komunikacji marketingowej w kształtowaniu architektury i wnętrz budynków bibliotek. Zarządzanie Biblioteką, (1(5), 19–29. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/1292

Numer

Dział

Badania i wizje