Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) w bibliotece akademickiej. Zadania oraz wymagania wobec personelu bibliotecznego

Autor

Słowa kluczowe:

marketing usług bibliotecznych, relacje z klientem, komunikacja, zadania i obowiązki bibliotekarzy

Abstrakt

Artykuł stanowi kompleksowe omówienie relacji klienckich w bibliotece akademickiej. Założone ujęcie generalizujące, wsparte przykładami, ograniczone zostało do personelu bibliotecznego jako instrumentu marketingu usługowego. Omówiono nie tylko podstawowe role oraz zadania personelu, ale także wymagania względem niego.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

CHŁODNICKI Marcin, ZELLER Paweł. Wprowadzenie do zarządzania relacjami usługowymi. In ROGOZIŃSKI Kazimierz (red.). Zarządzanie relacjami w usługach. Warszawa: Difin, 2006. ISBN 83-7251-602-2.

CZUBAŁA Anna, JONAS Agata, SMOLEŃ Tomasz, WIKTOR Jan W. Marketing usług. Kraków: Wolters Kluwer, 2006. ISBN 83-7484-020-X.

FURTAK Robert. Marketing partnerski na rynku usług. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. ISBN 83-208-147-23.

GRIFFIN Ricky W. Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. ISBN 978-83-01-14944-4.

KITA Joanna, RADWAN Jacek M. Zastosowanie ośmiu zasad zarządzania jakością w bibliotece wydziałowej Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. In KAMIŃSKA Joanna, ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata (red.). Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2009, s. 31-40. ISBN 978-83-61464-16-7.

PIDNLOWA Wanda. Magia nazwy. Czy trzeba zmienić nazwę zawodu bibliotekarza, aby społeczeństwo odkryło na nowo walory tej profesji? In HESKA-KWAŚNIEWICZ Krystyna (red.). W kręgu książki, biblioteki i informacji naukowej. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Zbigniewowi Żmigrodzkiemu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2004, s. 169-173. ISBN 83-226-1305-9.

RATAJEWSKI Jerzy. Wprowadzenie do bibliotekoznawstwa czyli wiedza o bibliotece w różnych dawkach. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2002. ISBN 83-87629-78-2.

REGULSKA Katarzyna. Przegląd metod i narzędzi do pomiaru jakości usług bibliotecznych w bibliotekach akademickich. In KAMIŃSKA Joanna, ŻOŁĘDOWSKAKRÓL Beata (red.). Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2009, s. 67-77. ISBN 978-83-61464-16-7.

ROGOZIŃSKI Kazimierz. Nowy marketing usług. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2000. ISBN 83-88222-08-2.

STORBACKA Kaja, LEHTEIN Jarmo. Sztuka budowania trwałych związków z klientem. CRM. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ABC”, 2001. ISBN 83-88597-20-5.

TODMAN Chris. Projektowanie hurtowni danych. Zarządzanie kontaktami z klientami (CRM). Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2003. ISBN 83-204-2790-8.

TOKARZ Anna. Personel turystyczny. In PANASIUK Aleksander (red.). Marketing usług turystycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, s. 146-163. ISBN 83-01-14517-X.

WEREDA Wioletta. Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług. Warszawa: Difin, 2009. ISBN 978-83-7641-017-3.

WOJCIECHOWSKI Jacek. Biblioteka w komunikacji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2010. ISBN 978-83-61464-9.

ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata. Standardy obsługi użytkownika biblioteki. In WOJCIECHOWSKA Maja (red.). Standardy biblioteczne. Gdańsk: Wydawnictwo Ateneum, 2010, s. 139-148. ISBN 978-83-61079-08-8.

ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata. Wartości organizacyjne w kulturze jakości. In KAMIŃSKA Joanna, ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata (red.). Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2009, s. 167-174. ISBN 978-83-61464-16-7.

Pobrania

Opublikowane

2011-07-19

Jak cytować

Bielawska, S. (2011). Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) w bibliotece akademickiej. Zadania oraz wymagania wobec personelu bibliotecznego. Zarządzanie Biblioteką, (1(3), 9–19. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/1733

Numer

Dział

Badania i wizje