Management and marketing issues on the pages of Polish librarianship journals

Authors

Keywords:

library management, library marketing, bibliometric

Abstract

The issue of managing libraries as non-profit cultural institutions and the use of marketing tools to promote their activities is an important current reflection in librarianship. Scientific research methodology in management science was adopted to library and information science. The aim of the article is to show the development of management and marketing issues in relation to libraries, including the frequency of appearance of particular topics, problems and criteria of their recognition, as well as related terminology and methodology. In order to investigate the issue, the bibliometric method was used. The source material consisted of articles from Polish library journals published in the years 1945–2018.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ADASZYŃSKA Ewa. Biblioteka akademicka jako skutecznie i sprawnie działająca organizacja. Ujęcie teoretyczne. Zarządzanie Biblioteką. 2016, nr 1, s. 50–69. ISSN 2081-1004.

ANISZEWSKA-SWORCZUK Anna. Model organizacji uczącej się koncepcją organizacyjną biblioteki. Zarządzanie Biblioteką. 2012, nr 1, s. 9–20. ISSN 2081-1004.

ANTCZAK Beata. Kształtowanie się stanowisk pracy w Bibliotece Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2003, nr 5. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2003/45/antczak.php. Stan z dnia 03.04.2019.

AUGUSTYN Renata. Sztuka efektywnego doboru pracowników do biblioteki. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2010, nr 5. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2010/114/a.php?augustyn. Stan z dnia 03.04.2019.

AUGUSTYN Renata, KAWECKA Urszula. System identyfikacji wizualnej biblioteki jako element komunikacji z czytelnikiem. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2004, nr 5. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/images/stories/numery/123/123_augustyn.pdf. Stan z dnia 03.04.2019.

BABIK Wiesław. Bariery i zakłócenia w komunikowaniu się bibliotekarzy z przełożonymi. Zarządzanie Biblioteką. 2011, nr 1, s. 21–36. ISSN 2081-1004.

BALICKA Magdalena. Po co bibliotece logo? Poradnik Bibliotekarza. 2012, nr 9, s. 18–20. ISSN 0032-4752.

BALL Rafael. Satysfakcja klienta jako kluczowe czynniki sukcesu biblioteki. Przegląd Biblioteczny. 2009, z. 1, s. 5–15. ISSN 0033-202X.

BEDNAREK-MICHALSKA Bożena. Opis stanowiska pracy specjalisty gromadzenia Dokumentów elektronicznych (DE). Bibliotekarz. 2001, nr 4, s. 15–19. ISSN 0208-4333.

Bibliografia Bibliografii i Nauki o Książce: rok 1949. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 1954.

BIELAWSKA Sylwia. Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) w bibliotece akademickiej. Zadania oraz wymagania wobec personelu bibliotecznego. Zarządzanie Biblioteką. 2011, nr 1, s. 9–20. ISSN 2081-1004.

CHRUŚCIŃSKA Jadwiga. Czy lobbing potrzebny jest bibliotekom? Poradnik Bibliotekarza. 2008, nr 11, s. 17–18. ISSN 0032-4752.

CYBULSKI Radosław. Bariera strachu paraliżuje postęp. Bibliotekarz. 1996, nr 7/8, s. 10–12. ISSN 0208-4333.

CYBULSKI Radosław. Marketing – sposób nowoczesnego myślenia i działania. Roczniki Biblioteczne. 1998, s. 3–19. ISSN 0080-3626.

CYBULSKI Radosław. Marketing w bibliotekarstwie polskim. Rocznik Biblioteki Narodowej. 1996, s. 159–172. ISSN 0083-7261.

CYBULSKI Radosław. Marketing wewnętrzny. Bibliotekarz. 1995, nr 6, s. 15–19. ISSN 0208-4333.

CYBULSKI Radosław. Wizerunek biblioteki w strategii marketingowej. Bibliotekarz. 1997, nr 7/8, s. 8–10. ISSN 0208-4333.

CYBULSKI Radosław. Zastosowanie metod marketingowych w bibliotekarstwie. Bibliotekarz. 1992, nr 7/8, s. 6–9. ISSN 0208-4333.

DĄBROWICZ Małgorzata. Coaching – moda czy konieczność? Możliwość zastosowania coachingu w bibliotece. Biblioteka. 2016, nr 20, s. 205–227. ISSN 1506-3615.

DĄBROWICZ Małgorzata. Proces przygotowania i wdrażania systemu ocen okresowych pracowników w Bibliotece Uniwersyteckiej w Poznaniu. Biblioteka. 2008, nr 12, s. 147–164. ISSN 1506-3615.

DĄBROWICZ Małgorzata. Proces ustalania kryteriów oceny dla pracowników biblioteki szkoły wyższej. Zarządzanie Biblioteką. 2009, nr 1, s. 41–59. ISSN 2081-1004.

DERFERT-WOLF Lidia. Planowanie strategiczne w bibliotece akademickiej. Bibliotekarz. 2003, nr 12, s. 813. ISSN 0208-4333.

DORNA Anna. Biblioteka jako marka? Bibliotekarz. 2014, nr 12, s. 11–16. ISSN 0208-4333.

DOROŻYŃSKI Ryszard. Marketing w bibliotece. Poradnik Bibliotekarza. 1990, nr 11/12, s. 3–5. ISSN 0032-4752.

DUNINOWA Cecylia. „Public relation” w programach działania publicznych bibliotek wielkomiejskich. Bibliotekarz. 1969, nr 10, s. 289–294. ISSN 0208-4333.

DUNINOWA Cecylia. Stan, metody i potrzeby aktywnej propagandy bibliotecznej. Bibliotekarz. 1974, nr 1/2, s. 26–32. ISSN 0208-4333.

FEDOROWICZ Małgorzata. „Design thinking” i „blended librarianship” – nowe tendencje w bibliotekarstwie amerykańskim. Toruńskie Studia Bibliologiczne. 2010, nr 2, s. 71–82. ISSN 2080-1807.

GĘBOŁYŚ Zdzisław. Sponsoring i fundraising biblioteczny – między teorią a praktyką. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2009, nr 8. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2009/108/a.php?gebolys. Stan z dnia 03.04.2019.

GŁOWACKA Ewa. Benchmarking jako narzędzie totalnego zarządzania jakością w bibliotekach. Bibliotekarz. 1995, nr 10, s. 15-18. ISSN 0208-4333.

GŁOWACKA Ewa. Główne współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie w XXI wieku. In PULIKOWSKI Arkadiusz (red.). Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017, s. 111–123. ISBN 978-83-61464-95-2.

GŁOWACKA Ewa. Koncepcja biblioteki jako „uczącej się organizacji”. Zagadnienia Informacji Naukowej. 1999, nr 2, s. 80–87. ISSN 0324-8194.

GŁOWACKA Ewa. Metoda „case study” w badaniach i dydaktyce bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Przegląd Biblioteczny. 1986, z. 1, s. 25–32. ISSN 0033-202X.

GŁOWACKA Ewa. SERVQUAL – metoda oceny subiektywnych odczuć użytkowników w zakresie jakości obsługi biblioteczno-informacyjnej. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Bibliologia. 2000, s. 335–339. ISSN 1505-3040.

GŁOWACKA Ewa. Strategia zarządzania totalnego (TQM) w bibliotekach. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Bibliologia. 1996, s. 7–23. ISSN 1505-3040.

GŁOWACKA Ewa. Wpływ nauki o organizacji i zarządzaniu na terminologię oraz badania w dziedzinie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Przegląd Biblioteczny. 2003, z. 1/2, s. 71–76. ISSN 0033-202X.

GŁOWACKA Ewa. Zarządzanie totalne (TQM) w bibliotekach. Bibliotekarz. 1995, nr 5, s. 9–14. ISSN 0208-4333.

GRABOWSKA Hanna. Zarządzanie marką w bibliotece na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu. Zarządzanie Biblioteką. 2011, s. 111–122. ISSN 2081-1004.

HOWORKA Bolesław. Z problematyki kierowania biblioteką. Poradnik Bibliotekarza. 1982, nr 4, s. 71–74; nr 5, s. 103–108; nr 6, s. 135–138. ISSN 0032-4752.

JASKOWSKA Bożena. Jak włączyć pracowników w procesy zarządzania biblioteką? Cz. 1-3. Poradnik Bibliotekarza. 2010, nr 3, s. 3–7; nr 4, s. 11–15; nr 10, s. 11–14. ISSN 0032-4752.

JASKOWSKA Bożena. Kultura organizacyjna wspierająca procesy uczenia się biblioteki akademickiej. Przegląd Biblioteczny. 2005, z. 2, s. 176–185. ISSN 0033-202X.

JASKOWSKA Bożena. Nadal użytkownik czy może już prosument? Biblioteka w kulturze konwergencji. Bibliotekarz. 2009, nr 2, s. 2–6. ISSN 0208-4333.

JASKOWSKA Bożena. Niejedno oblicze tożsamości biblioteki akademickiej. Bibliotekarz. 2005, nr 10, s. 13–17. ISSN 0208-4333.

JASKOWSKA Bożena. Wypalenie zawodowe w środowisku bibliotekarskim. Bibliotheca Nostra. 2010, nr 1, s. 46–59. ISSN 1734-6576.

JAZDON Artur. Outsourcing strategiczny. Bibliotekarz. 2006, nr 9, s. 5–10. ISSN 0208-4333.

JAZDON Artur. Outsourcing w bibliotece. Biblioteka. 2006, nr 10, s. 103–127. ISSN 1506-3615.

JAZDON Artur. Zastosowanie outsourcingu w bibliotekach polskich szkół wyższych w świetle badań ankietowych. Przegląd Biblioteczny. 2008, z. 2, s. 247–259. ISSN 0033-202X.

JUROWSKI Marek. Jednolita identyfikacja wizualna. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2004, nr 5. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2004/56/jurowski.php. Stan z dnia 03.04.2019.

KAMIŃSKA Joanna. Czytelnik – klient – prosument. Przemiany profilu użytkownika wyzwaniem dla bibliotek. In WILKOŃ Teresa (red.). O etosie książki. Studia z dziejów bibliotek i kultury czytelniczej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017, s. 468–479. ISBN 978-83-226-3178-2.

KAMIŃSKA Joanna. Konflikty w zespołach bibliotecznych oraz wybrane metody ich rozwiązywania. Studia Bibliologiczne. 2010, t. 18, s. 53–62. ISSN 0208-6336.

KAMIŃSKA Joanna, ŻOŁĘDOWSKA Beata. Zarządzanie pracownikami wiedzy w bibliotece. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2006, nr 10. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2006/80/a.php?kaminska_zoledowska. Stan z dnia 03.04.2019.

KARWASIŃSKI Piotr. Misja biblioteki: wyzwanie – cel – zadanie. Próba stworzenia misji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu. Biblioteka. 2006, nr 10, s. 129–144. ISSN 1506-3615.

KISILOWSKA Małgorzata, PRZASTEK-SAMOKOWA Maria. Użytkownik czy klient – refleksje terminologiczne. Zagadnienia Informacji Naukowej. 2004, nr 2, s. 63–71. ISSN 0324-8194.

KOŁODZIEJSKA Jadwiga. Między przeszłością a przyszłością (planowanie strategiczne w Australijskiej Bibliotece Narodowej). Rocznik Biblioteki Narodowej. 1991/1992, s. 193–200. ISSN 0083-7261.

KOŁODZIEJSKA Jadwiga. Normy i wskaźniki w bibliotekach publicznych. Bibliotekarz. 1970, nr 7/8, s. 218-225. ISSN 0208-4333.

KOZIOŁ Czesław. Postępy ekonomizacji. Bibliotekarz. 1967, nr 4, s. 97–101. ISSN 0208-4333.

KRUSZEWSKI Tomasz. Logo instytucji non profit – modele stosowane w bibliotekach. Biblioteka. 2011, nr 15, s. 231-244. ISSN 1506–3615.

ŁACIAK Grażyna, SZUMAN Monika, WIJAS Mariusz. Doświadczenia użytkowników Biblioteki Głównej AGH w Krakowie w świetle badań satysfakcji. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2018, nr 5. Tryb dostępu: http://open.ebib.pl/ojs/index.php/ebib/article/view/646/799. Stan z dnia 03.04.2019.

MAJ Jerzy. Statystyka jako narzędzie badania efektywności bibliotek. Rocznik Biblioteki Narodowej. 1989, s. 95–106. ISSN 0083-7261.

MARSZAŁEK Leon. Edytorstwo publikacji naukowych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1986. ISBN 83-01-06082-4.

MAZURKIEWICZ Mieczysław. Normowanie czasu pracy w bibliotekach. Poradnik Bibliotekarza. 1976, nr 9/10, s. 242–247. ISSN 0032-4752.

MAZUR-KULESZA Katarzyna. Dobór pracowników do służby bibliotecznej w kontekście nowoczesnego zarządzania biblioteką akademicką. Zarządzanie Biblioteką. 2012, nr 1, s. 61–72. ISSN 2081-1004.

MIKOŁAJEWICZ Justyna. Strategia Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie na lata 2015-2018. Doświadczenia z tworzenia. Zarządzanie Biblioteką. 2017, nr 1, s. 58–68. ISSN 2081-1004.

NOWAK Mariusz. Lean management – nowoczesna strategia zarządzania: propozycja dla bibliotek. Biblioteka. 2005, nr 9, s. 75–94. ISSN 1506-3615.

OLEASZEWSKA-PORZYCKA Izabela. Problematyka stylów zarządzania w kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych. Definicje i klasyfikacje. Zarządzanie Biblioteką. 2015, nr 1, s. 29–50. ISSN 2081-1004.

OLEJNICZAK Bernard. Organizacja i administracja biblioteki. Przegląd Biblioteczny. 1961, z. 1, s. 6–15. ISSN 0033-202X.

PĘKATY Wiktoria. Kapitał intelektualny biblioteki – jego rola i wartość. Studia Bibliologiczne. 2006, t. 16, s. 39–47. ISSN 0208-6336.

PIJANOWSKA Jadwiga. Komunikacja interpersonalna w bibliotece publicznej. Poradnik Bibliotekarza. 2012, nr 12, s. 7–10. ISSN 0032-4752.

PRZELASKOWSKI Ryszard. Biblioteka i jej organizacja. Warszawa: Państwowy Ośrodek Kształcenia Korespondencyjnego Bibliotekarzy, 1956.

Public relations w bibliotekach. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2004, nr 5. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2004/56/. Stan z dnia 03.04.2019.

RECHUL Halina. Kapitał intelektualny w organizacji zarządzanej w oparciu o wiedzę. Bibliotekarz. 2011, nr 1, s. 20–23. ISSN 0208-4333.

REMEROWA Krystyna. Administracja biblioteki, budżet, finanse. Warszawa: Związek Bibliotekarzy Archiwistów Polskich, 1951.

SADOWSKA Jadwiga. Na marginesie zarządzania – mentoring i coaching w praktyce bibliotecznej. Bibliotekarz. 2009, nr 10, s. 5–8. ISSN 0208-4333.

SADOWSKA Jadwiga. Na marginesie zarządzania – wizerunek biblioteki. Bibliotekarz. 2010, nr 9, s. 15–18. ISSN 0208-4333.

SADOWSKA-HINC Marta. TeamScan – jak stworzyć efektywny zespół do pracy nad projektem. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2009, nr 3. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2009/103/a.php?sadowska_hinc. Stan z dnia 03.04.2019.

SIDOR Maria. SERVQUAL w badaniach jakości usług bibliotecznych. Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy [Dokument elektroniczny]. 2000, nr 7. Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/biuletyn-ebib/16/a.php?sidor. Stan z dnia 03.04.2019.

SKALSKA-ZLAT Marta. Komunikacja piśmiennicza w badaniach bibliometrii. In GONDEK Elżbieta (red.). Teoretyczne zagadnienia bibliologii i informatologii. Studia i szkice. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015, s. 159–171. ISBN 978-83-8012-365-6.

SOBIELGA Jolanta, STRZELCZYK Edyta. Badania satysfakcji użytkowników w bibliotekach publicznych województwa dolnośląskiego. Toruńskie Studia Bibliologiczne. 2017, nr 1, s. 87–101. ISSN 2080-1807.

SOCHA Irena. Czytelnik – uczestnik – użytkownik – klient biblioteki. Nazwa jako symbol relacji. In KOCÓJOWA Maria (red.). Biblioteki i ich klienci: między płatnym a bezpłatnym komunikowaniem się w erze zasobów cyfrowych i sieci [Dokument elektroniczny]. Kraków: ePublikacje Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ, seria III, nr 6, 2009, s. 184–199. Tryb dostępu: http://skryba.inib.uj.edu.pl/wydawnictwa/e06/socha.pdf. Stan z dnia 03.04.2019.

SÓJKA Jan. Promocja w strategii marketingowej biblioteki. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 1994. ISSN 1230-6673.

SÓJKA Jan. Szczupłe zarządzanie (Lean Management – LM) dla bibliotek. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Bibliologia. 1998, z. 2/3, s. 553–570. ISSN 1505-3040.

STRZELCZYK Edyta. Jak nas oceniają użytkownicy? Badanie satysfakcji użytkowników bibliotek systemu biblioteczno-informacyjnego Politechniki Warszawskiej. Przegląd Biblioteczny. 2016, z. 3, s. 407–424. ISSN 0033-202X.

SWOBODA Izabela. Analiza bibliometryczna piśmiennictwa z zakresu komputeryzacji bibliotek na podstawie „Polskiej Bibliografii Bibliologicznej”. Nowa Biblioteka. 2018, nr 2, s. 83–108. ISSN 2451-2575.

SZCZYGŁOWSKA Lidia. Marka biblioteki. Zarządzanie Biblioteką. 2017, nr 1, s. 9–19. ISSN 2081-1004.

SZMIGIELSKA Teresa. Od statystyki do ewaluacji bibliotek. Zagadnienia Informacji Naukowej. 2010, nr 1, s. 15–40. ISSN 0324-8194.

WOJCIECHOWSKA Maja. Kształtowanie pozycji bibliotek na rynku usług informacyjnych i edukacyjnych wskutek działań lobbingowych. Zarządzanie Biblioteką. 2012, nr 1, s. 41–60. ISSN 2081-1004.

WOJCIECHOWSKA Maja. Reengineering w projektowaniu pracy bibliotek. Bibliotekarz Zachodnio-Pomorski. 2007, nr 1, s. 5–12. ISSN 0406-1578.

WOJCIECHOWSKA Maja. Zarządzanie wiedzą i informacją w placówkach bibliotecznych i ośrodkach informacji. Zagadnienia Informacji Naukowej. 2006, nr 1, s. 42–50. ISSN 0324-8194.

WOJCIECHOWSKA Maja. Zjawisko lojalności wśród klientów bibliotek. Bibliotheca Nostra. 2010, nr 1, s. 84–96. ISSN 1734-6576.

WOJCIECHOWSKA Maja, KAMIŃSKA Joanna, ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata, JASKOWSKA Bożena. Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 2019. ISBN 978-83-65741-17-2.

WOJCIECHOWSKI Jacek. Macierzowe rozwiązania organizacyjne w bibliotekach. Roczniki Biblioteczne. 1994, z. 1/2, s. 3–12. ISSN 0080-3626.

WOJCIECHOWSKI Jacek. Marketing w bibliotece. Warszawa: Wydawnictwo SBP, 1993. ISBN 83-85778-08-1.

WOJCIECHOWSKI Jacek. Strukturalne modyfikacje. Bibliotekarz. 1994, nr 10, s. 8–11. ISSN 0208-4333.

WOJTCZAK Jadwiga. Kreowanie wizerunku biblioteki akademickiej na podstawie działań public relations Biblioteki Politechniki Wrocławskiej. Biblioteka. 2013, nr 17, s. 196–214. ISSN 1506-3615.

WOŁOSZ Jan. Elementy organizacji. Poradnik Bibliotekarza. 1975, nr 11/12, s. 267-270; 1976 nr 1/2, s. 16–20. ISSN 0032-4752.

WOŁOSZ Jan. Rozmowy o zarządzaniu. Bibliotekarz. 1998, nr 1, s. 28-30; nr 2, s. 29-30; nr 4, s. 33–35; nr 5, s. 32; nr 6, s. 34–38. ISSN 0208-4333.

WOŁOSZ Jan. Schemat postępowania racjonalizatorskiego. Poradnik Bibliotekarza. 1976, nr 6, s. 150-153. ISSN 0032-4752.

WOŁOSZ Jan. Struktura organizacyjna biblioteki i jej znaczenie. Poradnik Bibliotekarza. 1976, nr 5, s. 125–128. ISSN 0032-4752.

ZAKRZEWSKA Irmina. Nowe możliwości dla bibliotek – sponsoring i fundraising biblioteczny. Poradnik Bibliotekarza. 2011, nr 6, s. 3–6. ISSN 0032-4752.

ZYBERT Elżbieta Barbara. Kultura organizacyjna jako wyznacznik współczesnych tendencji w bibliotekarstwie europejskim. Bibliotekarz Lubuski. 2003, nr 2, s. 5–13. ISSN 1426-4005.

ŻMIGRODZKI Zbigniew. Konflikty w bibliotece. Roczniki Biblioteczne, 1982, z. 1/2, s. 239–249. ISSN 0080-3626.

ŻMIGRODZKI Zbigniew. Konflikty w bibliotece. (O kierownikach, pracownikach i stosunkach w bibliotekach). Bibliotekarz. 1967, nr 4, s. 119–120. ISSN 0208-4333.

ŻMIGRODZKI Zbigniew. Propaganda biblioteczna – ważna funkcja biblioteki współczesnej. Studia Bibliologiczne. 1992, t. 5, s. 26–35. ISSN 0208-6336.

ŻMIGRODZKI Zbigniew. Racjonalizacja pracy bibliotecznej. Bibliotekarz. 1980, nr 3, s. 62–63. ISSN 0208-4333.

ŻMIGRODZKI Zbigniew. Racjonalizacja w rozwoju działalności bibliotek. Roczniki Biblioteczne. 1986, z. 1/2, s. 271–310. ISSN 0080-3626.

ŻOŁĘDOWSKA Beata. Satysfakcja i lojalność użytkowników drogą do sukcesu biblioteki. Studia Bibliologiczne. 2006, t. 16, s. 91–102. ISSN 0208-6336.

ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata. Biblioteka jako miejsce pracy w ocenie pracowników. Przegląd badań. Toruńskie Studia Bibliologiczne. 2012, nr 1, s. 51–66. ISSN 2080-1807.

ŻOŁĘDOWSKA-KRÓL Beata. Znaczenie satysfakcji w kształtowaniu relacji biblioteki z użytkownikiem. Studia Bibliologiczne. 2010, t. 18, s. 45–52. ISSN 0208-6336.

Published

2018-07-16

How to Cite

Kamińska, J. (2018). Management and marketing issues on the pages of Polish librarianship journals. Zarządzanie Biblioteką, (1(10), 61–74. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/ZB/article/view/3547

Issue

Section

Badania i wizje