Personalistyczno-komunitariański wymiar animacji społeczno-kulturalnej

Autor

  • Agnieszka Sojka Uniwersytet Jagielloński

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2017.14.03

Słowa kluczowe:

animacja społeczno-kulturalna, umiejętności i wiedza animatorów, kompetencje animatorów, edukacja animatorów, jednostka, wspólnota

Abstrakt

W niniejszym artykule zgłaszam potrzebę stawiania pytań o istotę animacji społeczno-kulturalnej oraz dokonywania refleksji nad nią nie tylko przez animatora, ale i kadry kształcące przyszłych animatorów, a także przygotowujące do pełnienia owej roli w społecznościach lokalnych. Proponuję również autorskie ujęcie jednego z wymiarów animacji, jakim jest jej personalistyczno-komunitariański charakter. Rozważania owe wpisuję w ogólną tematykę aktualnego tomu „Ars Educandi”, podejmując zagadnienie uwarunkowań rozwoju i funkcjonowania człowieka (w tym wypadku animatora i animowanego), szczególnie interesujących mnie determinant społeczno-kulturowych.

mnisw168.png

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2017-10-11

Jak cytować

Sojka, A. (2017). Personalistyczno-komunitariański wymiar animacji społeczno-kulturalnej. Ars Educandi, (14), 49–59. https://doi.org/10.26881/ae.2017.14.03