Archiwum

  • Tom 19 Nr 19 (2022)

    Numer skupiający się na pedagogicznych rolach sportu we współczesnej pedagogice i kulturze.

  • Nieobecne
    Tom 18 Nr 18 (2021)

    NIEOBECNE

    Numer skupiający się na nieobecnych dyskursach w naukach społecznych.

  • Pytania badawcze w pracach młodych uczonych nauk społecznych
    Tom 17 Nr 17 (2020)

    PYTANIA BADAWCZE W PRACACH MŁODYCH UCZONYCH NAUK SPOŁECZNYCH

    Numer skupiający się na współczesnych wyzwaniach podejmowanych przez młodych naukowców.

  • Współpraca nierównych
    Nr 16 (2019)

    WSPÓŁPRACA NIERÓWNYCH
    Numer skupiający się na praktykach współtworzenia publikacji wieloautorskich ze studentami.

  • Edukacyjne sensy obrazu - od ikonotekstu do rzeczywistości wirtualnej
    Nr 15 (2018)

    EDUKACYJNE SENSY OBRAZU - OD IKONOTEKSTU DO RZECZYWISTOŚCI WIRTUALNEJ
    Numer skupiający się na relacjach ludzkiej codzienności i ikonotekstów - zwłaszcza w kontekście literatury obrazkowej, komikósw, ale także różnych form cyfrowych.

    mnisw20.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

  • Społeczno-kulturowe oraz polityczne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania współczesnego człowieka
    Nr 14 (2017)

    SPOŁECZNO-KULTUROWE ORAZ POLITYCZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU I FUNKCJONOWANIA WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA
    Numer skupiający się na społecznym rozwoju człowieka oraz poruszający kwestię jubileuszu 35-lecia Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.

    mnisw19.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

  • Techne i Psyche
    Nr 13 (2016)

    TECHNE I PSYCHE
    Numer skupiający się na technologii i "duszy" w kontekście codzienności; kontynuacja tematyczna numeru 12 Ars Educandi.

    mnisw18.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

  • Światy wyobrażone a codzienność
    Nr 12 (2015)

    ŚWIATY WYOBRAŻONE A CODZIENNOŚĆ
    O wyobrażeniach, tekstach kultury oraz oczekiwaniach w kontekście nauk społecznych

    mnisw17.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

     

  • Mężczyźni - kryzys, postęp, zmiana? | Panika moralna wokół gender - rekonstrukcje
    Nr 11 (2014)

    MĘŻCZYŹNI - KRYZYS, POSTĘP, ZMIANA? (CZĘŚĆ I)
    PANIKA MORALNA WOKÓŁ GENDER - REKONSTRUKCJE (CZĘŚĆ II)

    mnisw16.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

  • Technologie edukacyjne w perspektywie kulturowej
    Nr 10 (2013)

    TECHNOLOGIE EDUKACYJNE W PERSPEKTYWIE KULTUROWEJ
    O technologii w jej odniesieniach społecznych, edukacyjnych, emancypacyjnych.

    mnisw15.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

  • Pedagogika krytyczna dziś
    Nr 9 (2012)

    PEDAGOGIKA KRYTYCZNA DZIŚ
    Podstawy, dylematy i wybrane problemy

    mnisw13.png

    Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

    Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

    Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

     

  • Kondycja Uniwersytetu [numer zarchiwizowany]
    Nr 8 (2011)

    Ars Educandi nr 8 - 2011

    • Kondycja uniwersytetu – słowo wstępne (Piotr Zamojski)
    • Czego nas może nauczyć historia rosyjskich uniwersytetów? Historyczny przyczynek do współczesnych dyskusji o przyszłości uniwersytetu (Joanna Schiller-Walicka)
    • Złudna efektywność uniwersytetu przedsiębiorczego (Teresa Bauman)
    • Ratowanie uniwersytetu. Refleksja w „oku ogólności” nad końcem Ducha. Z profesorami Ewą Rodziewicz i Joanną Rutkowiak rozmawiają Alicja Jurgiel i Piotr Zamojski
    • Polityka głosu, polityka wyjścia i pytanie o edukację autonomiczną z perspektywy współczesnych ruchów uniwersyteckich (Piotr Kowzan, Magdalena Prusinowska)
    • Na marginesach i w przemyśleniach krytycznych wokół uniwersytetu, czyli tropem książki Przeszukiwanie humanistyki. Od inspiracji do inicjacji. Studenckie próby między dydaktyką a badaniami, pod red. Moniki Jaworskiej-Witkowskiej, Aleksandry Rzekońskiej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008, ss. 488 (Ewa Rodziewicz)
    • Z powrotem ku kwestii wychowania – próba recepcji serii „Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty”, pod redakcją Marii Dudzikowej i Marii Czerepaniak-Walczak, Gdańskie
    • Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk (t. 1–3, 2007; t. 4, 2008; t. 5, 2010) (Piotr Zamojski)
      Refleksja nad książką Pawła Rudnickiego Oblicza buntu w biografiach kontestatorów. Refleksyjność – wyzwalające uczenie się – zmiana, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2009 (Alicja Jurgiel)
    • Rita Grochocińska (1941–2011) (Alicja Komorowska-Zielony)
    • Stanisław Kwiatkowski (1930-2010) (Alicja Komorowska-Zielony)

    Uwaga: jest to ostatni pozyskany plik danego numeru, sprzed wprowadzenia publikacji online dla czasopisma Ars Educandi.

  • Pytanie o „kwestie pierwsze” w pedagogice [numer zarchiwizowany]
    Nr 7 (2010)

    Ars Educandi nr 7 - 2010

    • Pytanie o „kwestie pierwsze” w pedagogice – słowo wstępne (Piotr Zamojski)
    • Teraźniejszość i metafora „pais-ago” wobec problemu odsłaniających się przestrzeni znaczeń kultury i edukacji (rozmawia dr Małgorzata Lewartowska-Zychowicz) (Ewa Rodziewicz)
    • Istota resocjalizacji penitencjarnej a kwestie pierwsze w pedagogice – wokół rozważań Henryka Machela (Justyna Siemionow)
    • Education, weakness, existence, the soul and truth: Five reminders about the basic questions of education (Gert Biesta)
    • Pytania pierwsze o wychowanie i zadania pedagogiki (Zbigniew Kwieciński)
    • Bare Pedagogy and the Scourge of Neoliberalism: Rethinking the Higher Education as the Practice of Freedom (Henry A. Giroux)
    • Pytania o skutki neoliberalnej kultury i edukacji – aspekt jednostkowy i społeczny (Eugenia Potulicka)
    • Normy wychowania (Bogusław Śliwerski)
    • Zadanie rekonstrukcji normatywności – wynaleźć pedagogikę na nowo (rozmawiają Piotr Zamojski i Sylwester Zielka) (Tomasz Szkudlarek)
    • Poza kulturę nadzoru: eksperymentowanie w szkole i ze szkołą (rozmawia Sylwester Zielka) (Dorota Klus-Stańska)
    • Zadanie krytyki i redefinicja praktyczności – ku pedagogice uwikłanej w humanistykę (rozmawia Piotr Zamojski) (Robert Kwaśnica)
    • Lech Witkowski, Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty – postacie – pojęcia – próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009, Wiesław Andrukowicz
    • Gdańskie Gimnazjum Akademickie, t. I, Szkice z dziejów, red. Edmund Kotarski, s. 419; t. II, Wybór źródeł z XVI i XVII wieku, red. Lech Mokrzeki, s. 323; t. III, Wybór źródeł od XVI do XVIII wieku, red Zbigniew Nowak, s. 561; t. IV, W progach muz i Minerwy, red. Zofi a Głombiowska, s. 261, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2008 Marian Pawlak

    Uwaga: jest to ostatni aktualny plik danego numeru, sprzed wprowadzenia publikacji online.

  • Edukacja i Masowość [numer zarchiwizowany]
    Nr 6 (2009)

    Ars Educandi nr 6 - 2009

    • Od redakcji (Piotr Zamojski)
    • Cztery ligi w nauce polskiej (Lech Witkowski)
    • masie i wychowaniu, które nie łączy i nie rozdziela (Astrid Męczkowska – Christiansen)
    • Ekspansja edukacji i jej konsekwencje (Piotr Mikiewicz)
    • Pedagogika wobec „kultu” sukcesu (Joanna Michalak)
    • Jak i do czego wychowuje szkoła oceniająca na stopień uczniowskie zachowanie? (Sylwia Jaskulska)
    • Massivity: vocality and silence (Joanna Oliver)
    • Profesor Halina Borzyszkowska – wspomnienie (Anna Kobylańska)
    • Elżbieta Zawacka (1909–2009): 10 lat w gdańskim środowisku akademickim (Tomasz Maliszewski)
    • Janina Siwoszko (1946–2007) (Tomasz Maliszewski)
    • Gdańskie epizody z życia i pracy twórczej profesora Kazimierza Sośnickiego (Roman Segit)

    Uwaga: jest to ostatni aktualny plik danego numeru, sprzed wprowadzenia publikacji online.