Aplikacje książkowe dla dzieci młodszych: między książką a grą komputerową
DOI:
https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.04Abstrakt
Artykuł porusza tematykę aplikacji książkowych dla dzieci i młodzieży. Przedstawia krótko historia tego medium i najważniejsze etapy jego rozwoju. Dziecięce aplikacje książkowe są omawiane jako część "kultury konwergencji". Artykuł uwzględnia również zarys zarówno aspektów terminologicznych, jak i również informacje na temat wcześniejszych inicjatyw badawczych ukierunkowane na ten rodzaj aplikacji. Głównym tematem tekstu są relacje między aplikacjami i grami komputerowymi. Autor próbuje zbadać te połączenia na kilku poziomach, począwszy od doświadczenia użytkownika struktur gamifikacyjnych zainstalowanych w narracji, kończąc na mikro-grach zawartych w aplikacjach książki jako rodzaj "bonusu".
Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska
Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).
Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.